czwartek, 18 kwietnia 2013

Cytrynowo-wiśniowe ciasto

W oryginale (tzn. w przepisie z Moich Wypieków) ciasto jest zielone, a zamiast wiśni zdobi je kiwi. Niestety nie miałam zielonego barwnika spożywczego, więc zastąpiłam go czerwonym. Jeśli nie chcecie używać barwników, możecie pominąć ten składnik i zastąpić wiśnie brzoskwiniami lub kandyzowaną cytryną (przepis już wkrótce). Następnym razem zrobię taką wersję, bo ciasto jest warte powtarzania.

 Składniki:
- 220 g przesianej mąki pszennej,
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 150 g cukru,
- 1/2 łyżeczki czerwonego barwnika w proszku (można pominąć),
- sok z 1 cytryny,
- skórka otarta z 1 cytryny,
- 120 ml mleka,
- 2 jajka,
- 200 g miękkiego masła,
- dodatkowo - masa: 250 g śmietany kremówki (36%), 250 g mascarpone, cukier puder do smaku,
- dodatkowo - wierzch: wiśnie (u mnie mrożone), kisiel cytrynowy, ewentualnie cukier do smaku (ja pominęłam), płatki z białej czekolady.

Na początku ucieramy mikserem masło i cukier na puszystą masę. Dodajemy po kolei jajka, sok i skórkę cytrynową. Miksujemy. Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia i mleko - na przemian, na trzy razy. Miksujemy tylko do połączenia składników. Na koniec dodajemy barwnik lub ten krok pomijamy. Ciasto wylewamy na blachę (22x25 cm) wyłożoną papierem do pieczenia. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 170 stopni i pieczemy do suchego patyczka (ok. 30 min.). Po upieczeniu studzimy na kratce.
W tym czasie przygotowujemy wiśnie: zamrożone umieszczamy w garnku, podgrzewamy. Gdy zaczną wrzeć, dodajemy kisiel, mieszamy. Zdejmujemy z kuchenki, mieszamy energicznie. Zostawiamy do przestudzenia.
Śmietanę ubijamy na sztywno z cukrem pudrem. Pod koniec dodajemy mascarpone, delikatnie mieszamy (lub miksujemy na najniższych obrotach).
Na zimne ciasto wykładamy masę śmietanowo-serową. Jeśli wiśnie będą zimne i tężejące, można je ułożyć na kremie. W przeciwnym wypadku należy poczekać aż lekko stężeją. Wierzch posypujemy płatkami czekoladowymi. Natychmiast wstawiamy do lodówki. Smacznego!


20 komentarzy:

  1. Jak ja bardzo lubię takie ciacha!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też...z resztą chyba wszystkie :)

      Usuń
  2. Wspaniale,jednak dla mnie bez barwnikow.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiśnie i cytryna to takie nietypowe połączenie - bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okazuje się, że lubią wzajemną adorację :)

      Usuń
  4. Jakie różowiutkie! :) Połączenie wiśni i cytryn wydaje mi się bardzo ciekawe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasują do siebie niesamowicie. Muszę częściej stosować je w parze :)

      Usuń
  5. myslę, że z wiśniami jest jeszcze lepsze niż z kiwi ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. jedno ciacho, a w nim wszystko co lubię!:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że ja też :) No, może z wyjątkiem barwnika ;)

      Usuń
  7. Z wiśniami zdecydowanie lepiej jak z kiwi, przynajmniej dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Prześlicznie wygląda takie różowiutkie :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj