środa, 17 kwietnia 2013

Aleee pulpety!

Kiedy zerkniecie na listę składników, z pewnością będziecie lekko zaskoczeni. Przyznam, że to jedno z najbardziej hardcorowych połączeń, jakie miałam okazję robić. Zapach podczas gotowania jest fenomenalny, aż trudno było uwierzyć, że w garnku kryją się... pulpety. I ciągle zastanawiałam się, czy oby na pewno przyprawa do piernika i mięso mielone znajdą wspólny język. Otóż moi Drodzy, zdecydowanie! Z resztą sięgnęłam po przepis bez wahania, bo znając gust i wyczucie smaku Lucy byłam pewna, że danie okaże się strzałem w dziesiątkę. Jeśli macie ochotę na obłęd w paszczy, zachęcam do gotowania :) Przepis podpatrzony na blogu Lucy, z malutkim dodatkiem ode mnie. Żeby tradycji stało się zadość, o. 

Składniki:
- 500 g mięsa mielonego (u mnie- z indyka),
- duża garść pestek z dyni,
- duża garść pestek słonecznika,
- 2 łyżeczki przyprawy do piernika,
- sok wyciśnięty z 1 pomarańczy,
- garść posiekanej natki pietruszki (łodygi zostawiamy do sosu),
- sól, pieprz,
- na sos: łodygi natki pietruszki, sok z 1 pomarańczy, laska cynamonu, 2 liście laurowe, ziele angielskie, łyżka lub dwie mąki kukurydzianej.

Mięso mieszamy z pozostałymi składnikami (pestki dyni i słonecznika należy drobniutko posiekać). Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Formujemy malutkie pulpeciki i wrzucamy do gotującej się wody z dodatkiem składników na sos (narazie bez mąki). Pod koniec gotowania (po ok. 20 minutach) sos można doprawić solą i zagęścić mąką kukurydzianą. Pulpety podajemy z kuskusem lub pasującym tematycznie ryżem. Smacznego! :))

28 komentarzy:

  1. bomba!!! jak dla mnie niezła nowość:D:D:D właśnie będę dzisiaj robić pulpety, miały być z ćwikłą, ale może jednak skusze się na twoją wersję:D

    OdpowiedzUsuń
  2. składniki jak na domowy chleb te wszystkie ziarna ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Myślę, że ta lista pasowałaby także do wielu innych potraw ;)

      Usuń
  3. Podoba mi sie dodatek dyni i slonecznika!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo tak, nadają fantastycznego smaku pulpetom!

      Usuń
  4. Ciekawe połączenie, niedługo muszę przetestować, bo uwielbiam korzenne przyprawy :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Z sokiem z pomarańczy?Muszą być pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z przyprawą do piernika mam przepis na grill wg p Moniki Luft ,coś pysznego ,a Twoje pulpety sądząc po dodatkach muszą smakowac rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest u Ciebie na blogu? Z ogromną przyjemnością skorzystam :)

      Usuń
  7. No to cieszę się, że smakowały :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, bardzo smakowały! Przepis wędruje do ulubionych :)

      Usuń
  8. Rzeczywiście nietypowe połączenie smaków. Bardzo mnie zaintrygowały.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię eksperymenty w kuchni, ale przyznam, że do głowy by mi nie przyszło, żeby dodać przyprawy do piernika do mięsa... może się ośmielę kiedyś użyć takiego połączenia ;)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc ja też bym na takie połączenie nie wpadła :) Jest naprawdę udane, zachęcam do eksperymentu ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  10. uwielbiam pulpety :D jakoś mnie tak urzekają swą formą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też urzekły, formą i zapachem!

      Usuń
  11. Z przyprawą do pierników nigdy nie robiłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie :) I pewnie bym na to nie wpadła, gdyby nie Lucy ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj