Przejdź do głównej zawartości

Słoneczne naleśniki

... za sprawą dodatku mąki kukurydzianej :)
W dzieciństwie przez jakiś czas byłam na diecie bezglutenowej. Od tamtej pory posmak mąki kukurydzianej w potrawach skutecznie mnie odstraszał. Jakiś czas temu postanowiłam się rozprawić z uprzedzeniami i kupiłam mąkę kukurydzianą. Czekała dzielnie w szafce przez dwa miesiące :). Małymi kroczkami udało mi się pokonać koszmary! Naleśniki zachwyciły mnie słonecznym kolorem i ciekawym smakiem. Udany eksperyment postanowiłam dopełnić ekstra obiadem, ale o tym będzie jutro :) Dziś zapraszam na naleśniki (nie podaję źródła przepisu, bo go nie znam - naleśniki robię z głowy, odruchowo, a dziś z lekkim urozmaiceniem).

Składniki:

- 1/2 szklanki mąki kukurydzianej (jeśli kolor ma być bardziej żółty, należy zwiększyć proporcję mąki kukurydzianej),
- 1/2 szklanki mąki pszennej,
- 1 łyżeczka oleju ryżowego,
- 2 jajka,
- szczypta soli,
- 1 szklanka mleka,
- trochę wody.

Wszystkie składniki łączymy w misce za pomocą trzepaczki (można mikserem). Mąkę najlepiej przesiać. Smażyć na patelni bez tłuszczu (na większą patelnię pełna łyżka wazowa ciasta, równomiernie rozprowadzona). Smacznego :)

Komentarze

  1. Rzeczywiście słoneczne, żółciutkie jak kaczuszki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) może choć odrobinę zrobi się wiosennie:)

      Usuń
  2. Z kukurydzianą są bardziej chrupiące i.... suche. Ja czasem robię dzieciakom omlet z kukurydzianej albo pół na pół z pszenną, żeby coś urozmaicić, ale chyba nie byłabym w stanie całkowicie się na nią przestawić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie optymalne jest łączenie pół na pół z pszenną, ewentualnie z lekką przewagą kukurydzianej. Całkowicie też nie dałbym rady :)

      Usuń
    2. dziewczyny na diecie dukana katowały się samą kukurydzianą
      toż to szok ;)

      Usuń
  3. lubię te "słoneczne" naleśniki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Naleśniki- słoneczne całuśniki. Mniam, mniam

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry pomysl na wykorzystanie maki kukurydzianej!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy w smaku to będzie coś ala tortilla? Szukam przepisu na tortillę i niestety we wszystkich jest smalec :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc, właśnie taką myśl miałam po spróbowaniu - smakują bardzo podobnie. Jutro będzie przepis na grillowane naleśniki z tego przepisu, zapraszam :)
      Co do samej tortilli, to kiedyś robiłam, bez dodatku smalcu: http://dzikowiec-od-kuchni.blogspot.com/2012/07/opiekana-tortilla-z-kolorowa-surowka.html
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Dziękuję za podpowiedź :) Tchnęłaś we mnie nadzieję ;)

      Usuń
    3. Cieszę się :) Powodzenia :)

      Usuń
  7. O tak, naleśniki to jest to!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Od dawna miałam na nie ochotę :)

      Usuń
  8. A ja lubię wszystko co kukurydziane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem na dobrej drodze do przekonania się w pełni ;)

      Usuń
  9. Bardzo lubię naleśniki z dodatkiem mąki kukurydzianej, choć trzeba przyznać, że smakują inaczej niż tradycyjne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego uznałam, że połączenie mąki kukurydzianej z pszenną w proporcji pół na pół będzie najbardziej optymalne :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji