środa, 13 marca 2013

Serowo-owocowy torcik z rolady

 Ciasto, które zdecydowanie może pełnić rolę tortu jest jednym z najbardziej udanych wg mnie odkryć. Wygląda bardzo ciekawie, wbrew pozorom jest dużo mniej pracochłonne od tradycyjnego tortu, a gdy wszystkie smaki połączą się w jeden, smakuje doskonale. Inspiracją był przepis z Moich Wypieków, reszta to moja własna intuicja. Połączenie bananów z kakaowym biszkoptem było do przewidzenia dobre, jednak zastanawiałam się, czy wiśnie i serowy krem będą pasowały. Okazuje się, że powstało fantastyczne ciasto, za którego smakiem już tęsknimy :)


 Składniki - rolada (przepis z Moich Wypieków):
- 4 jajka,
- 100 g drobnego cukru do wypieków,
- 100 g mąki pszennej,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
- 50 g startej gorzkiej czekolady,
- 4 łyżki kakao,
- dodatkowo: 16 g cukru z wanilią,
- dodatkowo: 3/4 słoiczka dżemu wiśniowego.

Składniki pozostałe:
- 4 serki homogenizowane waniliowe (każdy po 200 g),
- 1 galaretka wiśniowa,
- 5 bananów,
- 1 śnieżka + 200 ml mleka.

Przygotowanie rolady jest identyczne, jak w przypadku czekoladowej rolady z nutellą. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. Białka ubijamy na sztywną pianę, pod koniec partiami dodajemy cukier, a następnie po jednym żółtku. Po chwili bardzo powoli dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, kakao i czekoladę. Mieszamy mikserem na najniższych obrotach lub ręcznie. Ciasto wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia (wymiary: 28x42). Pieczemy ok. 12-15 minut. W tym czasie przygotowujemy ręcznik kuchenny, na który wysypujemuy równomiernie cukier z wanilią. W trakcie pieczenia warto sprawdzać, czy rolada jest już upieczona, gdyż przetrzymanie jej w piekarniku za długo chociażby o 1 minutę spowoduje, że w trakcie zawijania z nadzieniem będzie pękała. Kiedy rolada będzie upieczona, wyjmujemy ją natychmiast z piekarnika i kładziemy na przygotowanym ręczniku papierem do góry. Powolutku go zrywamy, a następnie zawijamy roladę wraz z ręcznikiem. Czekamy do całkowitego wystudzenia. Gdy będzie zimna, delikatnie rozwijamy, smarujemy dżemem wiśniowym (cienko, po całej powierzchni), a następnie zwijamy (już bez ręcznika) i ścisło owijamy folią aluminiową, a następnie wstawiamy do lodówki na ok. pół godziny. Roladę można przygotować dzień wcześniej - wówczas będzie lepiej się kroiła.

Następnego dnia lub po upływie co najmniej pół godziny roladę wyjmujemy, kroimy na ok. 1 cm plastry. Wykładamy nimi dno i boki tortownicy. Z kawałków, które pozostaną zatykamy szczeliny. Na spodzie z rolady układamy trzy banany (najlepiej każdego banana przekroić wzdłuż na trzy części i równomiernie rozłożyć).

Galaretkę rozpuszczamy w 1 szklance wrzącej wody, mieszamy do rozpuszczenia, a następnie studzimy. W blenderze miksujemy 2 banany z 4 serkami, dodajemy całkowicie zimną galaretkę. Mieszamy wszystko razem. Gotową masę na chwilę wstawiamy do lodówki. Jeśli będzie w połowie zastygnięta (nie może być zbyt lejąca, bo wsiąknie w roladę), wylewamy na ciasto.

Tak przygotowane ciasto natychmiast wstawiamy do lodówki. Dopiero po całkowitym stężeniu masy można przygotować śnieżkę (jeśli masy będzie wystarczająco dużo, można zrezygnować ze śnieżki - u mnie było troszkę za mało, dlatego dopełniłam całość kolejną warstwą).
Śnieżkę przygotowujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Równomiernie rozkładamy na cieście.

Smacznego!!! :)

18 komentarzy:

  1. Pychota! ja też robię z rolady ale układam wszystko w misce, zalewam, a potem elegancko wyciągam. Bardzo pomocny sposób gdy jest potrzeba zrobienia tortu w kształcie kuli. Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pomysł! :***
      Miłego dnia!

      Usuń
  2. nigdy nie robiłam czegoś podobnego, chyba nawet nie jadłam:) ciekawość!

    OdpowiedzUsuń
  3. wow!!!!
    wygląda bajecznie! ;D
    p.s. leci mi ślina ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam wersję z Moich Wypieków, identycznie jak tam. Choć wyszło pięknie jak na zdjęciach i siostra, dla której owo ciasto tworzyłam była zachwycona i smakiem i wyglądem, ja się rozczarowałam tym ciastem pod względem smakowym. Zupełnie nie moja bajka. Muszę wypróbować Twoją wersję, bo jakoś smakowiciej mi brzmi niż oryginał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po przeczytaniu przepisu moja intuicja podpowiadała, żeby zrobić swoją wersję :) Właśnie dlatego zdecydowałam się jedynie na inspirację wizualną. Spróbuj mojej propozycji, mam nadzieję, że nie będziesz zawiedziona :)

      Usuń
  5. Wygląda super :) Bardzo lubię takie wypieki !

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjny pomysł, a ciasto fantastyczne !!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. łał
    łał
    łał
    ślinka mi cieknie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wycieraj ślinkę, zbieraj towarzystwo (dzieci, Marcina) i przyjeżdżajcie! :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj