Przejdź do głównej zawartości

Jadalny bukiet z muffinów

Jeśli szukacie pomysłu na oryginalny prezent, mam dla Was propozycję. Myślałam nad nią od dawna, w głowie sukcesywnie powstawał zarys. Do ostatniej chwili nie wiedziałam, czy mój pomysł się uda, no i rzecz jasna - czy efekt końcowy nie będzie wielkim rozczarowaniem. Często tak bywa, że sam plan okazuje się piękniejszy od efektu i tego bałam się najbardziej. Jadalny bukiet był prezentem na 50. urodziny mojej Mamy. Zadanie miałam trudne, bo tego typu kompozycje Mama ma w małym palcu - kiedyś prowadzili z Tatą kwiaciarnię. Mam nadzieję, że dałam radę :) Pomysł podpatrzyłam na blogu Wypieki Beaty.

Potrzebujemy:
- 16 upieczonych muffinów z dekoracją z białej czekolady (koniecznie w papilotkach) i 50 różyczek,
- 50 róż z masy cukrowej (j.w.; liczba dostosowana do okazji),
- liczba 50 z masy cukrowej,
- plastikowa doniczka (wielkość zależna od planowanego rozmiaru bukietu),
- gąbka florystyczna (można zastąpić, np. kawałkiem styropianu),
- 16 długich wykałaczek,
- papierowe serwetki,
- dodatkowo: reklamówki.

Do doniczki wkładamy gąbkę florystyczną (zazwyczaj jest długa, trzeba podzielić ją na pół, a wolne przestrzenie - o ile takie powstaną - wypełnić reklamówkami). Na wierzchu układamy dwie serwetki (nieregularnie, tworząc falbanki). Wbijamy wykałaczki wraz z muffinkami (należy pamiętać, by przebijać je delikatnie, mniej więcej do połowy, by patyczek nie przebił całej). Układamy wykałaczki tak, by wszystkie muffinki się zmieściły (można zrobić to nieregularnie, wówczas ciekawiej wygląda). Między babeczki wkładamy serwetki, pocięte na 4 części, by nie było widać patyków ani wolnych przestrzeni (można zwinąć w luźny rulonik i włożyć). W środek wbijamy cyferki na wykałaczkach - ustawiamy je nad muffinkami. Gotowe! :)


Komentarze

  1. slicznie wyszło! mamie na pewno sie spodoba

    OdpowiedzUsuń
  2. 100 lat i całusów dla Mamy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, przekażę, ale pewnie sama przeczyta :)

      Usuń
  3. Fantastycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkiego najlepszego dla Mamy!!!
    No i nie mam racji,że masz talent???To już nie jest tylko wałkowanie,układanie itp.Piękny,przepiękny prezent!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu Mamy :)
      Kochana jesteś :*

      Usuń
  5. Cudny pomysł, a wykonanie fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały prezent:)a wykonanie fantastyczne-gratulacje Kochana:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego najlepszego dla mamy! Sto lat, zdrówka, szczęścia i pomyślności!
    Pomysł na bukiet z muffinek świetny i bardzo oryginalny. Muszę kiedyś go wykorzystać. Troszkę jest pracochłonny, ale efekt końcowy rewelacyjny! :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie, w imieniu Mamy :)
      Bardzo się cieszę, że bukiet Ci się podoba. Wbrew pozorom nie jest aż tak pracochłonny :) Przygotowania rozłożyłam na 3 dni i poszło naprawdę sprawnie :) A efekt końcowy ogromnie cieszy. Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Kochana, pięknie i pomysłowo, a dla Mamy najlepsze życzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu Mamy za życzenia, i w swoim za komplementy :) Pozdrawiam :*

      Usuń
  9. Fajnie to wymyśliłaś..świetny pomysł na urodzinki i nie tylko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Pomysł jak najbardziej sprawdzi się także na inne okazje, polecam :)

      Usuń
  10. Piękny prezent. Sto lat dla Mamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, oczywiście przekażę :)

      Usuń
  11. Jest taki piękny i imponujący! Mama będzie dumna!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bukiet różany jest przepiękny,dziękuję jeszcze raz bardzo:)
    Jestem wzruszona i dumna,że mam tak wspaniałą córcie:)
    Wszystkim serdecznie dziękuję za życzenia i pozdrawiam:)

    Mama Mariki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mamo, z wielkim wzruszeniem czytałam :**

      Usuń
  13. Fantastyczny ten bukiet! Kolejny raz się powtórzę, że jesteś taki kulinarny Pomysłowy Dobromir :D Dla Mamy wszystkiego co najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczny pomysł! chyba zrobię mamie taki na urodziny!
    Jesteś genialna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :**
      Zrób koniecznie, będzie zachwycona :)

      Usuń
  15. Śliczny bukiet do zjedzenia. Najlepsze życzenia dla Mamy!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Sałatka z selerem konserwowym