wtorek, 5 marca 2013

Ciasto z całymi jabłkami

Słońce za oknem niesamowicie motywuje, dlatego mam dla Was ciekawą propozycję na bardzo proste i smaczne ciasto. Kiedy czytałam ten przepis, wydawało mi się pracochłonne, ale samo robienie jest bardzo przyjemne i szybkie. Późniejszy efekt niesamowicie zaskakuje. Ciasto wygląda ciekawie, inaczej. Zachęcam Was do zrobienia - w tak słoneczny dzień będzie smakowało wybornie :)
Przepis znaleziony na stronie


Składniki - standardowa forma na babkę:
- 6 jajek,
- szczypta soli,
- 200 g cukru,
- 170 g przesianej mąki pszennej,
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
- 1 łyżeczka skórki cytrynowej,
- 4 małe jabłka (lub więcej, jeśli się zmnieszczą),
- dżem wiśniowy,
- płatki migdałowe (lub całe migdały),
- sok z cytryny,
- dodatkowo: masło i bułka tarta.

Najpierw przygotowujemy jabłka: obieramy, myjemy, wydrążamy środki. Mocno skrapiamy sokiem z cytryny. Do środka wkładamy dżem (ile się zmieści) i posypujemy posiekanymi migdałami. Wstawiamy do lodówki (na czas przygotowania ciasta). Jeśli macie obawy, że dżem wypłynie od spodu, można zrobić zatyczkę z kawałka jabłka.
Oddzielamy białka od żółtek. Żółtka ucieramy z cukrem i skórką cytrynową. Po chwili dodajemy przesiane mąki i proszek do pieczenia. Gotową masę mieszamy z ubitymi na sztywno białkami z dodatkiem soli (należy to zrobić w drugiej misce). Formę smarujemy masłem i obsypujemy bułką tartą. Wlewamy 1/3 ciasta, układamy jabłka (dookoła, ile wejdzie). Zalewamy pozostałym ciastem. Wstawiamy do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika. Pieczemy do suchego patyczka (ok. 40-50 minut). Po ostygnięciu można posypać cukrem pudrem. Smacznego!


22 komentarze:

  1. Robiłam bardzo podobne:) Pychota:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No bardzo ciekawe i godne wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie mam ochotę na szarlotkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale niespodzianka w środku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Soczyste wiśniowo-migdałowe jabłko! :)

      Usuń
  5. Ciekawe :) Tak się zastanawiam, czy kiedyś doczekam dnia, że mnie nie zaskoczysz jakimś pomysłem... Chyba nie... Bo jak nie będę zaskoczona, to będę zaskoczona tym, że mnie nie zaskoczyłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Zatem mam nadzieję, że będę Cię stale zaskakiwać, i oby wyłącznie pozytywnie :))

      Usuń
    2. Oczywiście, że tylko pozytywnie. Innej opcji nie widzę... No chyba, że ugotujesz zupę na pająkach ;)

      Usuń
    3. Co to, to nie! Zupa z pająków mi straszna!

      Usuń
  6. Super! A w ogóle to myślałam, że wpakowałaś jabłka z gniazdkami ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe :D Mój Mąż dzielnie usuwał gniazda ;)

      Usuń
  7. Ale pomyslowe! Zostal kawaleczek? :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedynie wirtualny... reszta zjedzona do cna ;)

      Usuń
  8. Co jabłuszek się nie chciało strugać?..hehe pierwszy raz się spotykam z takim przepisem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe :D To mnie rozszyfrowałaś! ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj