Przejdź do głównej zawartości

Szwarcwaldzka Pavlova. Królowa wśród bez!

Jeśli szukacie pysznego deseru, za którym będziecie tęsknić po skonsumowaniu, dobrze trafiliście :). Od kiedy została zjedzona, myślę o niej bez przerwy. Wiśnie w połączeniu ze śmietaną i bezą to prawdziwa rozkosz podniebienia. Planowałam ją od czasu bezy z malinami, a pomysł podsunęła mi Mama. Bezę dobrze jest łączyć z lekko kwaskowatymi dodatkami - wówczas smakuje idealnie. Wiśnie, których użyłam były słodkie, w końcu to frużelina, ale uwierzcie mi - za słodko absolutnie nie było. Wystarczy nie dodawać cukru do śmietany i jest optymalnie. Zachęcam do spróbowania :) Przepis na Szwarcwaldzką Pavlovą podpatrzony na Moich Wypiekach.
Składniki:
- 6 białek,
- szczypta soli,
- 350 g drobnego cukru,
- 1 łyżeczka octu winnego,
- 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej.

Do dekoracji:
- 150 ml śmietany kremowej (min. 30%),
- rurki czekoladowe lub starta/połamana czekolada gorzka (80 g).

Frużelinę przygotowujemy dzień wcześniej lub 1-2 godziny przed bezą (można w trakcie pieczenia bezy - zanim się upiecze i ostygnie, frużelina będzie gotowa), zgodnie z przepisem
Białka ubijamy na sztywno z dodatkiem szczypty soli. Gdy białka się spienią i zaczną przypominać pianę, po 1 łyżce w trakcie miksowania dodajemy cukier. Na koniec dodajemy 1 łyżeczkę mąki ziemniaczanej i 1 łyżeczkę octu winnego. Miksujemy jeszcze chwilę, aż piana będzie lśniąca i sztywna. 
Na papierze do pieczenia odrysowujemy okrąg o średnicy 22 cm (można użyć maty silikonowej z gotowymi okręgami). Blachę smarujemy masłem i układamy na niej papier z okręgiem, wykładamy bezę (lub tak jak ja - na blasze układamy matę z okręgiem, bez smarowania masłem). Formujemy bezę poprzez wyrównanie boków ku górze. Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika (najlepiej z termoobiegiem). Po 5 minutach temperaturę zmniejszamy do 140 stopni i pieczemy przez 1,5 godziny. Po upływie 90 minut piekarnik wyłączamy, lekko uchylamy drzwiczki i zostawiamy do całkowitego wystudzenia (najlepiej na całą noc). 
Gdy beza będzie zimna, przekładamy ją na tortownicę/talerz. Śmietanę ubijamy bez dodatku cukru. Na bezie układamy śmietanę, a na niej frużelinę (można lekko podgrzać, ale niezbyt długo!), na wierzchu kawałki czekolady (można zetrzeć, połamać lub zrobić rurki - przepis na nie już wkrótce). Smacznego!

Komentarze

  1. Ałć. Karmiącym matkom alergików nie pokazuję się TAKICH rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łasuchom na diecie ...tym bardziej :)

      Usuń
    2. Ooooj, w Tłusty Czwartek dieta ma ponoć ustawową przerwę ;)

      Usuń
  2. Wygląda przepięknie, choć... nie przepadam za bezą :( Ale moja mama bardzo lubi, więc może się przemogę... Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc, ja za bezą też nie przepadałam, do momentu aż zrobiłam z malinami. Nastąpił przełom, i od tamtej pory uwielbiam ją ponad wszystko! Zachęcam do spróbowania :)

      Usuń
  3. Myślisz,że mi się uda taką piękną bezę zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że ładniejszą!

      Usuń
  4. ale... IMPONUJĄCA!!! od roku mam fazę na torty bezowe, muszę takiej spróbować :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Spróbuj, naprawdę warto!

      Usuń
  5. Ach, cudowne! :) Uwielbiam tort szwarcwaldzki, taka pavlova musi być obłędnie pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest znakomita. Mogłabym jeść ją codziennie!

      Usuń
  6. to jest na prawdę prawdziwa królowa! osobiście ją ubóstwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie to królowa nie tylko bez, ale i wszystkich deserów :)

      Usuń
  7. Piękna! A na dodatek wiśnie i czekolada.... mniam!
    Jeszcze nie robiłam bezy ale może trzeba by było o tym pomyśleć ;). Pozdrawiam serdecznie, Edyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Zachęcam do spróbowania - robota jest błyskawiczna, najdłużej schodzi z pieczeniem, a później to już sama przyjemność! :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Wygląda absolutnie OBŁĘDNIE!!! Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Prawdziwa królowa! nawet nie mam słów by to opisać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mmmmmmm
    kocham pavlovę, a w takim wydaniu, bomba!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Sałatka z selerem konserwowym