Przejdź do głównej zawartości

Surówka z marchewki z delikatnym posmakiem orzechowym

Dziś mam dla Was propozycję dodatku obiadowego. Pewnie wszyscy dobrze znacie ten smak, ale za sprawą niezwykłego dodatku oleju z prażonych orzechów włoskich, klasyczna surówka z marchewki zyskuje na smaku. Jeśli jeszcze nie próbowaliście, warto nadrobić! 


Składniki na 2-3 osoby:
- marchew (2-4 sztuki),
- 1 mała cebula,
- sok z cytryny,
- sól, pieprz, cukier,
- olej z prażonych orzechów włoskich (można zastąpić oliwą z oliwek lub zdrowym olejem lnianym, np. takim).

Marchew myjemy, obieramy, ścieramy na tarce. Cebulę obieramy, drobniutko siekamy lub ścieramy na tarce. Przygotowane warzywa umieszczamy w misce, dodajemy sok z cytryny (1-2 łyżki), przyprawy oraz 1-2 łyżki oleju. Wszystko dokładnie mieszamy, ewentualnie doprawiamy do smaku. Wstawiamy do lodówki na ok. pół godziny (można jeść od razu, ale lepiej smakuje gdy smaki się przegryzą). Wersją alternatywną dla tej surówki jest zamiana oleju na majonez - kaloryczna, ale pyszna :). Smacznego!

Komentarze

  1. Jeszcze nie próbowaliśmy, ale na pewno nadrobimy!

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie,Wielkie dzięki,o takie coś mi chodziło!

    OdpowiedzUsuń
  3. olej z orzechów nadaje fantastycznego aromatu :) pyszna musi być tak przygotowana marchewka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, smakuje wyśmienicie! Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ja uwielbiam taką surówkę łączyć z czosnkiem - z olejem nie próbowałam, ale także ciekawe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja z kolei nie próbowałam z czosnkiem ;)

      Usuń
  5. mniam! muszę sobie natrzeć marcheweczki do obiadku!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji