Przejdź do głównej zawartości

Sałatka z tuńczykiem - doskonała!

Do niedawna nie przepadałam za tuńczykiem. Zjadłam, ale bez większego entuzjazmu, dlatego wolałam go unikać. Wszystko się zmieniło w momencie, gdy po raz pierwszy spróbowałam tej sałatki. Tuńczyk wydaje się jej niezbędnym składnikiem, który sprawia, że można ją zwać doskonałą. Przepis dostałam od mojej Szwagierki, która zaszczepiła we mnie miłość do tuńczyka :))

Składniki:
- 1 puszka tuńczyka w sosie własnym,
- 1 główka sałaty masłowej lub lodowej,
- 3 pomidory,
- 1-2 cebule (w zależności od wielkości sałaty),
- ser żółty (ok. 3/4 kostki),
- sos: 2-3 łyżki majonezu, 2 łyżki ketchupu, 1 łyżka musztardy, 1 łyżka oleju, sól i pieprz do smaku.

Tuńczyka odsączamy z sosu, sałatę dokładnie myjemy i rwiemy, pomidory myjemy i kroimy w kostkę (jeśli ktoś woli bez skórki - należy wcześniej sparzyć), cebule kroimy w drobną kostkę, podobnie ser - tylko w większą (ale niezbyt dużą!). Wszystkie składniki mieszamy, dodajemy sos (składniki na sos łączymy w osobnym naczyniu, doprawiamy do smaku solą i pieprzem, a następnie dodajemy do sałatki). Ilość składników najlepiej dostosować wg własnego smaku - jeśli wydaje się, że jest czegoś za mało, można śmiało dodać :) Smacznego! :)

Komentarze

  1. A ja tunczyka lubie choc ostatnio schodzi troche na boczny tor wypierany przez lososia.Salatka super:)Aga

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię sałatki z tuńczykiem. Też kupuje w sosie własnym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tej sałatki tuńczyk w sosie własnym jest najlepszy :)

      Usuń
  3. sałatki z tuńczykiem są boskie:)
    a tą sama muszę wypróbować:D

    OdpowiedzUsuń
  4. fajna kompozycja, ja mam kuleczki z mielonego łososia, to może sobie ukręcę taką sałatkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę Ci smacznego! :)

      Usuń
  5. O! Takiego połączenia jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak tuńczyk jest dobry, to jest dobry ;) Ta sałatka fajnie brzmi, świeżo. Mam przepis na też dobrą tuńczykową: puszka groszku, puszka kukurydzy, papryka w kostkę, pęczek szczypiorku posiekany, puszka tuńczyka (w sosie własnym, trzeba go odsączyć), sól, pieprz, ciutas majonezu. Może Ci posmakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Patysko :* Na pewno skorzystam!

      Usuń
  7. Nie robiłam ale mam ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam Wiosenko, naprawdę warto :)

      Usuń
  8. Zgadzam się, takie z tuńczykiem są smaczne:)powiem więcej pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tuńczyka!
    Obserwuję i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Oczywiście skorzystam z zaproszenia :)

      Usuń
  10. Ja uwielbiam wszystkiego rodzaju ryby :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że ja dopiero się zaprzyjaźniam z rybami :) Realizuję swoje noworoczne postanowienie ;)

      Usuń
  11. Też nie przepadam za sałatkami z tuńczykiem, wciąż szukam takiej która mnie zachwyci :) W najbliższym czasie postaram się wypróbować Twoją :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Spróbuj, może ta przypadnie Ci do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja dla odmiany uwielbiam tuńczyka. Robię całkiem podobną sałatkę, ale nie z TAKIM sosem. Na pewno spróbuję Twojej wersji!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zachęcam :)) Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Uwielbiam sałatki te z tuńczykiem także, ja robię trochę inną, Twoją wersję chętnie wypróbuję, zapraszam do mnie i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci posmakuje :)) Pozdrawiam (i oczywiście udaję się z wizytą do Ciebie) :)

      Usuń
  15. Sałatka smakowicie wygląda..Zagapiam...chociaż wiem że w domu będę ją jeść tylko ja..ale co tam..może jak będę przy niej mlaskać i wyliżę miskę to i moje chłopaki wkońcu przekonają się do sałatek z tuńczykiem :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D A nóż Twoim chłopakom zapachnie! :)

      Usuń
  16. RROBIŁAM.PRZEPYSZNA!!!POLECAM!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Sałatka z selerem konserwowym