Przejdź do głównej zawartości

Pulpety w sosie pomidorowym

Zawsze, kiedy zaczynam odczuwać spadek potasu w organizmie, sięgam po pomidory. Najczęściej robię wówczas spaghetti, albo zupę pomidorową, ale tym razem wybraliśmy pulpety. Zjedzenie jednego obiadu z dodatkiem pomidorów już poprawia moje samopoczucie, a po kolejnym całkowicie zapominam o niedoborach. Gdybym na chwilę porzuciła miłość do makaronu i zastąpiła ją ziemniakami, to taki obiad byłby jeszcze bardziej wartościowy w potas. Niestety mania makaronowa zwycięża, więc sos pomidorowy musi wystarczyć :). Zachęcam Was do przygotowania takiego obiadu - nie dość, że zdrowy, to jeszcze pyszny!

Składniki:
- ok. 500 g mięsa mielonego,
- 1 cebula,
- 1 bułka namoczona w wodzie,
- 1 jajko,
- przyprawy: sól, pieprz,
- 1 łyżka koncentratu pomidorowego,
- sos pomidorowy.

Sos pomidorowy przygotowujemy według przepisu. Mięso mielone mieszamy z dodatkiem namoczonej bułki (już odciśniętej z wody), obranej i startej na tarce cebuli, jajkiem, koncentratem i przyprawami. Formujemy pulpety i wrzucamy na gotujący się sos pomidorowy. Całość dusimy na małym ogniu przez ok. 30 minut. Podajemy z makaronem lub ziemniakami. Smacznego!!!

Komentarze

  1. Musze zrobic ten sos-domowy najlepszy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja odlewam trochę sosu - mksuję go z czerwoną papryką i z powrotem go gara. Warto spróbować - ciekawszy smak sosu jest wtedy.:)

      Usuń
    2. Dzięki za fajną podpowiedź. Na pewno skorzystam :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. O pulpety w sosie to teraz jedno z dań, które nie sprawia mi większych problemów w połykaniu :) Ja uwielbiam pulpeciki w sosie pomidorowym z przepisu Nigelli. Muszę przetestować też Twój przepis :) Ja też dużo bardziej wolę makaron niż ziemniaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie tym bardziej się cieszę, że możesz je wypróbować :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Będąc dzieckiem nie znosiłam pulpetów i mielonych, dziś tamten stan rzeczy wydaje mi się całkiem nieuzasadniony. Twoje wygladają jak należy.. moje dzieciaki je uwielbiają, więc chyba zrobię na dniach.pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei miałam uraz do schabowych, ale też mi przeszło :). Dziękuję i zachęcam do zrobienia :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Miałam wczoraj bardzo podobny obiad :) Ale ze względu na męża przerobiłam go na pomidorowe curry do pulpetów, dodając do sosu kremówkę, kolendrę i kmin rzymski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja wersja bardzo mi się podoba :)) Następnym razem zrobię :)

      Usuń
  5. A u Ciebie też pulpety, gdy biało za oknem pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie pulpeciki bardzo lubię, a dawno nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) W takim razie tym bardziej warto odświeżyć smak ;)

      Usuń
  7. Pulpeciki uwielbiam, w sosie pomidorowym jeszcze nie jadłam, przynajmniej nie pamiętam. Muszą być delikatne dzięki niemu. Mniam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie - delikatniejsze i bardziej aromatyczne. Polecam :))

      Usuń
  8. takie pulpeciki? zawsze i wszędzie!
    czasem robię je również w sosie koperkowym;)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam pulpety. kocham, robię w różnych sosach!!pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy sos przecedzasz przez sitko po blendowaniu. Chyba nie, ale wolę się upewnić...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!