poniedziałek, 21 stycznia 2013

Pierogi z marchewką? Musicie spróbować!!!

Przepis na pierogi z marchewką miałam wypróbować już dawno. Pomysł podpatrzony na blogu Kopalnia Smaków niesamowicie mi się podobał, ale przyznam, że miałam spore obawy, czy pierogi mogą naprawdę dobrze smakować z marchewką. Stwierdziłam, że nie przekonam się, dopóki nie spróbuję, najwyżej więcej przepisu nie powtórzę. Już sam farsz bardzo mi posmakował, nie mówiąc o całości! Smakują naprawdę wspaniale - zarówno tuż po ugotowaniu, smażone, jak i otoczone warzywnym sosem. Próbowaliśmy każdej z tych wersji :). W myślach krążyła jeszcze jedna - ugotowane pierogi, a na wierzchu kawałki usmażonego boczku... mmm :)

Składniki i przygotowanie ciasta - takie jak w przepisie.

Składniki na farsz:
- 4 marchewki,
- 1-2 cebule,
- olej do smażenia,
- sól, pieprz do smaku.

Na początku przygotowujemy farsz. Marchewki obieramy, myjemy, wrzucamy do garnka z wodą. Gotujemy ok. 5 minut od zagotowania. Po tym czasie marchewki ścieramy na tarce z małymi oczkami. Na patelni rozgrzewamy olej (1 łyżkę), a następnie podsmażamy cebulę pokrojoną w drobną kostkę. Gdy się zeszkli, dodajemy do niej startą marchew. Smażymy przez chwilę. Zdejmujemy z kuchenki, przyprawiamy solą i pieprzem. Tak przygotowanym farszem nadziewamy pierogi (ciasto wyrabiamy, gdy będzie gotowy). Gotujemy kilka minut od wypłynięcia w osolonej wodzie (czas gotowania zależny od grubości ciasta). Podajemy ugotowane, podsmażone, w sosie lub z podsmażoną cebulką, boczkiem. Smacznego!



26 komentarzy:

  1. Zaskakujące, ale mogą być naprawdę smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musimy, musimy i na pewno spróbujemy :) Fajne, bo często mam ochotę na pierogi tylko, gdy z lodówy zawieje chłodem to nie wiem, co mogę tam wcisnąć. A marchewa jest zawsze :) Zatem dzięki za pomysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to! :). Tak było i u mnie - zapasy się skończyły, a mnie naszło na pierogi. Ich smak pozytywnie mnie zaskoczył :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Jestem naprawdę ciekawa ich smaku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ich smak Cię zaskoczy, pozytywnie rzecz jasna ;)

      Usuń
  4. Bardzo mnie zaciekawił ten farsz. Nie jest za słodki? Muszę wypróbować, bo kocham nietypowe pierogi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się tego obawiałam, ale dzięki cebuli i podsmażeniu całości smakuje naprawdę dobrze. Warto też odpowiednio przyprawić. Zachęcam do spróbowania :)

      Usuń
  5. Fajne, jeszcze takich nie jadłam. Jak byłam na studiach to robiłam z farszem z warzyw, ale z samej marchwi nie. Chyba wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł .
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania, naprawdę warto :). Dziękuję za zaproszenie, oczywiście skorzystam ;)

      Usuń
  7. Fajne. Ja bym jeszcze do nich dorzuciła trochę dyni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł. Z pewnością skorzystam przy najbliższej okazji :)

      Usuń
  8. woowww! dla mnie to nowość:) przekonują mnie te pierożki:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Marchewkowe? Ciekawe rozwiązanie:) Skoro mówisz,że smaczne,to czemu nie spróbować?:)

    OdpowiedzUsuń
  10. To mnie zaskoczyłaś tym farszem..sama też bym ich raczej nie robiła z obawy na doznania smakowe..ale muszę cię pochwalić..pierożki mają śliczną falbankę..podziwiam tych którzy umieją ja robić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie :) Falbanki robię odruchowo, nauczyła mnie tego Mama :) Jakoś tak palce same układają... :)

      Usuń
  11. ja myślałam, że kuchnia fusion to z kasza gryczaną, ale z marchewką? Świetna opcja <3
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kaszą też muszą być pyszne! Oj, zrobię! :) Pozdrawiam

      Usuń
  12. Bardzo ciekawe to nadzienie - jak tylko zbiorę się w sobie na tyle, żeby ulepić pierogi, to wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie jadłam takich pierogów, ale pomysł mnie zaciekawił :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i zachęcam do spróbowania! :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj