poniedziałek, 7 stycznia 2013

Fantastyczne leniwe z mascarpone

Leniwe nigdy nie były dla mnie smaczne. Jakoś nie mogłam się do nich przekonać... Mam wrażenie, że mój gust smakowy ulega zmianie, bo leniwe z przepisu z Moich Wypieków mnie zachwyciły. Sam fakt, że nagle miałam nieodpartą pokusę ich zrobienia to dla mnie milowy krok na przód. Potem próba z zamkniętymi oczami... i zdziwienie "to leniwe są takie pyszne?". Jeśli lubicie, albo jeszcze nie - zachęcam do spróbowania :). W przepisie dokonałam zamiany twarogu na mascarpone. 

Składniki:
- 200 g mascarpone,
- 1/2 szklanki mąki pszennej,
- 1 jajko,
- szczypta soli,
- 8-10 g cukru z wanilią.

Mascarpone umieszczamy w misce, dodajemy przesianą mąkę, żółtko, cukier z wanilią. Wszystko mieszamy. W mikserze ubijamy białko z dodatkiem soli, a następnie dodajemy do masy. Delikatnie mieszamy ręką. Gotową masę przekładamy na stolnicę, ewentualnie podsypujemy lekko mąką i zagniatamy. Formujemy wałek, a następnie kroimy na kawałki (tak, jak kopytka). Gotowe kluski wrzucamy do wrzącej wody, gotujemy ok. 1 minutę od wypłynięcia. Podajemy polane roztopionym masłem, z dodatkiem cynamonu, cukru lub jak wolicie :). Najlepiej smakują podsmażone na maśle :) Smacznego!

14 komentarzy:

  1. Muszę zrobić takie leniwe. Pozdrawiam i obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam bardzo serdecznie! Zachęcam do spróbowania:) Ja je uwielbiam :)) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Oooo! Kocham Cię tak bardzo, jak kocham kluchy! Idę do kuchni, bo wszystko mam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem miłośniczką leniwych ;) Muszę spróbować Twoich!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow podoba mi się użycie mascarpone

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować, smakują naprawdę świetnie :)

      Usuń
  5. Alez mialas genialny pomysl,leniwe uwielbiam,a z mascarpone pewnie sa delikatniejsze,a do tego cukier z cynamonem...mmmm...pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, są delikatniejsze :) Jak dla mnie lepsze niż te tradycyjne :)

      Usuń
  6. Wszystkiego Najlepszego W Nowym Roku!!!
    Leniwe z marscarpone ?Rewelacja !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i wzajemnie - szczęśliwego Nowego Roku!

      Usuń
  7. oooo leniwe...nawet nie pamiętam kiedy ostatni raz je jadłam..do tego bułka na masełku ...mmmmm
    Narobiłaś smaku..nie ma co :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Robi się je dosłownie ekspresowo, więc zachęcam ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj