Przejdź do głównej zawartości

Co zrobić z mięsa z rosołu? Kotlety!!!

Po wczorajszym debiucie filmowym, wena złapała wiatr w żagle. Spodobały jej się występy publiczne, taka z niej postać medialna. Nie protestowała, sypała pomysłami jak z rękawa. A sprytny Dzikowiec gotował, by maksymalnie wykorzystać jej chwilową nieuwagę.  I zmontował filmik z drobnymi poprawkami po ostatnim, by wena nawet na chwilę nie wychodziła z kuchni.
Kotlety z mięsa z rosołu to jeden z najsmaczniejszych pomysłów, jakie przyszły mi do głowy w ostatnim czasie. Do niedawna ciągle szukałam inspiracji na wykorzystanie gotowanego mięsa i nie mogę pojąć, dlaczego tak późno wpadłam na kotlety. Musicie spróbować, są po prostu fantastyczne! 

Składniki:
- ugotowane, obrane z kości mięso z rosołu (kurczak, wołowina),
- 2 ugotowane marchewki (z rosołu),
- 5-6 surowych pieczarek,
- 1 surowa cebula,
- 1 jajko,
- 3-4 ugotowane ziemniaki,
- posiekany koperek,
- przyprawy: sól, pieprz, lubczyk,
- bułka tarta do panierowania,
- olej do smażenia.

Mięso drobno kroimy (można też zemleć w maszynce do mielenia mięsa), wrzucamy do miski. Dodajemy umyte i starte na tarce o dużych oczkach pieczarki, starą marchew, startą na tarce cebulę, starte ziemniaki, surowe jajko, koperek i przyprawy (należy pamiętać o dobrym przyprawieniu - kotlety będą "wciągały" sól przez obecność pieczarek). Wszystko dokładnie mieszamy, a następnie formujemy kotlety i panierujemy w bułce tartej. Smażymy na dobrze rozgrzanym oleju, potem można odsączyć na ręczniku papierowym. Podajemy z ziemniakami i surówką. Smacznego!

video

Komentarze

  1. no proszę, ciekawe, też zawsze miałam ten problem, więc w sumie staraliśmy się zjadać to mięso razem z zupą. Fajna alternatywa ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) U nas zwykle były pierogi, pyzy albo pasztet, ale już nam się trochę znudziły :)

      Usuń
  2. Świetny pomysł! Zawsze się zastanawiam, co zrobić z mięsem z rosołu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na mięsko po rosole, wszystko obrazowo pokazane, bardzo mi się podobają takie kotleciki!

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie w domu rodzinnym takie mięso szło do pierogów z mięsem. Najpierw mama mieli w maszynce, potem dodaje podsmażaną cebulkę, sól, pieprz, wszystko miesza i pyszny farsz gotowy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też zawsze były pierogi, pyzy, naleśniki lub pasztet, ale ostatnio nam się przejadły, więc trzeba było pomyśleć nad czymś innym :))

      Usuń
  5. Kochanieńka, przyznaję Ci Oscara! I za film, i za kotlety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, czuję się zaszczycona :*

      Usuń
  6. ależ ładne te kotleciki, a do tego jakże ekonomiczne ;) można zagospodarować mięsko po rosole... PS fajny filmik ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam ekonomię w kuchni :). Dziękuję :*

      Usuń
  7. ciekawy pomysł:) myślę, ze smakują wybornie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! Spróbuj przy najbliższej okazji, naprawdę warto :)

      Usuń
  8. No no, widzę, że szalejesz:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedy następnym razem będę robić rosół z pewnością wykorzystam Twój pomysł. Super!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie smażę 2 turę i parzę sobie język pałaszując kotlety. Są przepyszne, wilgotne w środku i chrupiące na wierzchu.Miałam więcej mięsa, więc zmodyfikowałam troszkę Twój przepis i dodatkowo sypnęłam słodkiej papryki. Na jutrzejszy obiad zaplanowałam placki po węgiersku, ale będą Twoje kotlety z sosem gulaszowym. Dzięki za przepis, na stałe wchodzi do naszego menu.
    Pozdrawiam,
    Elwira

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo się cieszę, że smakują. Wszelkie modyfikacje mile widziane! :) Kotlety z takim sosem musiały smakować wspaniale. Pozdrawiam i dziękuję za inspirację sosową :)

      Usuń
  11. Jednym słowem BOSKIE! Uwielbiam je są przepyszne a o dziwo mój mąż też je uwielbia a nienawidzi nowości a tak mu zasmakowały że powiedział że w każdą niedziele może je jeść :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla takich komentarzy aż chce się natychmiast pójść do kuchni :) Dziękuję, bardzo mi miło. Bardzo się cieszę, że kotlety smakują. Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. rewelacyjne!!! to była najszybsza i najbadziej udana decyzja o obiedzie w moim kulinarnym życiu :) dziękuję za inspirację w imieniu swoim i za super przysmak w imieniu moich wybrednych dzieciaczków :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz. Miód na moje serce!!! :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Świetny przepis! Według Twojego przepisu wyszły mi przepyszne kotlety, smakowały całej rodzinie. Przepis już został wpisany do mojej książki kucharskiej :) Bardzo dziękuję za rewelacyjny pomysł i pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz :) Bardzo się cieszę! Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  14. ja dziś również wypróbuje ten przepis, całe przedpołudnie zastanawiałam się co zrobić na obiad,napiszę jak smakowało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z niecierpliwością czekam na opinię :)

      Usuń
  15. Odkopałam trochę ten przepis na blogu, szukając pomysłu na potrawę z wykorzystaniem mięsa z rosołu - wyszły pyszne! Zwarte, nie rozklejały się na patelni a jednocześnie wcale nie suche (obawiałam się tego jako ze mięso z rosołu często jest wiórowate). Z czystym sumieniem polecam przepis i dołączam do mojej książki kucharskiej w głowie :) Dziękuję bardzo i pozdrawiam serdecznie. Ewa

    OdpowiedzUsuń
  16. Jutro zrobię już drugi raz bo bardzo nam smakują :) Zawsze miałam problem co zrobić z tym mięsem bo jako potrawka już nam się znudziło a rosół obowiązkowo w niedzielę musi być ;)Dziękuję bardzo za wspaniały pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobilem, dosyc przyzwoite, "jesc sie da" ale nigdy nie beda to klasyczne mielone. Absolutnie warto sprobowac jako alternatywe dla oklepanych pierogow i krokietow. Warto przygotowac do tego jakis sos na zimno.
    Dziekuje za pomysl.

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny przepis ale najlepszym sposobem na zutylizowanie takiego mięsa jest bezpośrednie spożycie z rosołem.Świeżo ugotowane jest pachnące i smaczne. Robiąc np.zupę pomidorowa na pozostałym rosole jest tez dobrze dodać takiego mięsa , dobrze smakuje w zupie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie takiego przepisu na wykorzystanie mięsa szukałam. Chciałam tylko zapytać ile mniej więcej dag mięsa należy użyć?

    OdpowiedzUsuń
  20. Próbowałam - smaczne. Ja użyłam pieczarek ze słoika w zalewie naturalnej i nie dodawałam ziemniaków i koperku bo nie miałam ale wyszły znakomite.

    OdpowiedzUsuń
  21. A jak takie robię od lat :) ale zamiast ziemniaków dodaję paprykę czerwoną i zieloną :) kotleciki są mokre , chrupiące i pyszne :)
    PS.
    Zamiast koperku jak nie mam daje szczypiorek albo zieloną pietruszkę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!