Przejdź do głównej zawartości

Skórka pomarańczowa w cukrze

Był już ekstrakt pomarańczowy, cukier z prawdziwą wanilią, cukier cynamonowy, zatem przyszła pora na skórkę pomarańczową w cukrze. Jest doskonała do świątecznych wypieków. Ale ale! Kochani, do roboty, bo czas nas goni! Skórkę powinno się zrobić na 2 tygodnie przed planowanymi wypiekami! Ja swoją zrobiłam wczoraj i mam nadzieję, że zdąży się przerobić do Świąt ;) Zatem koniec gadania i bierzemy się za pomarańcze! :) Pomysł podpatrzony na blogu Jedynka gotuje.

Składniki:
- pomarańcze (ilość zależna od potrzeb, ja miałam 3),
- cukier (na oko).

Pomarańcze dokładnie myjemy, a następnie zanurzamy we wrzątku na ok. 30 sekund. Osuszamy ręcznikiem papierowym, zostawiamy na chwilę, by przestygły. Za pomocą obieraczki obieramy skórkę (wyłącznie pomarańczową, bez albedo, czyli białej podskórki), bardzo drubniutko kroimy, a następnie układamy w słoiku warstwami - skórka-cukier-skórka-cukier (ugniatamy łyżką kolejną warstwę pomarańczową), itd. Na wierzchu powinien być cukier. Skórkę można dokładać, po zjedzeniu kolejnych pomarańczy :). Przechowujemy w zamkniętym słoiku, w ciemnym miejscu. Najlepsza jest po 2 tygodniach. Smacznych wypieków!


Komentarze

  1. a może znasz przepis na kandyzowaną skórkę cytryny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam- napiszę po krótce, a może uda mi się jeszcze zrobić osobny wpis. Należy dokładnie umyć i sparzyć cytryny (2-3 sztuki), obrać skórkę, pokroić w paski. Umieścić w garnku, zalać wodą i gotować przez ok. 10 minut. Wodę wylać. Paski cytrynowe zalać 1 szklanką wody i 1 szklanką cukru. Gotować ok. 40 minut (nawet do 60 min.) na malutkim ogniu i co jakiś czas mieszać. Po ugotowaniu skórki należy rozłożyć na kratce i zostawić na całą noc do wyschnięcia. Następnego dnia pokroić w kostkę i zamknąć w słoiku. Gotowe :) Powodzenia :)

      Usuń
  2. Ja ciągle jestem do tyłu ze świątecznymi przygotowaniami...

    Zapraszam do udziału w małym konkursie. Do wygrania cień do powiek LAMBRE o wartości 24 złotych:
    http://melagotujeitestuje.blogspot.com/2012/12/may-konkurs-zapraszam.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Spokojnie, jeszcze tydzień, zdążysz ze wszystkim!
    Dziękuję za zaproszenie, z ogromną przyjemnością wezmę udział :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Marzy mi się keks z taką domową skórką

    OdpowiedzUsuń
  5. przyda się podczas świątecznego pichcenia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja Mama podobnie robila skorke pomaranczowa i pamietam z czasow dziecinstwa,ze kojarzyla mi sie z jakas uroczystoscia/swietami:)))) Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też jest to wyrób typowo świąteczny :) Samo przygotowanie ma w sobie coś niezwykłego!

      Usuń
  7. Jak się nadaje do keksa, to robię jutro! A potem puszczam przepis w świat! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem będzie wyśmienita :):)

      Usuń
  8. Świetny pomysł! Nie ma tyle roboty co przy tradycyjnie przygotowywanej skórce! Zapisuję w ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Robi się szybko i przyjemnie :)

      Usuń
  9. pomarańcze kojarzą się ze świętami, uwielbiam ten aromat:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji