Przejdź do głównej zawartości

Schab w czerwonym pieprzu i pomarańczach

Dziś Mikołajki, więc i moja propozycja (za sprawą pomarańczy) będzie delikatnie pachniała Świętami. Nigdy wcześniej nie próbowałam takiego połączenia, i jak się okazało - szkoda! Składniki doskonale się komponują, a mięso zachęca delikatnym zapachem pomarańczy. Nie jest słodkie, ani kwaskowe. Smakuje naprawdę wybornie. Pomysł na takie połączenie powstał spontanicznie, przy okazji testowania patelni. Polecam :))

Składniki:
- 500 g schabu,
- 1-2 łyżeczki papryki słodkiej Prymat,
- 5 łyżek oliwy z oliwek,
- sok z 1/2 niewielkiej pomarańczy,
- skórka otarta z 1/2 pomarańczy,
- 1-2 łyżeczki czerwonego pieprzu,
- sól.

Schab myjemy, kroimy na niezbyt grube plastry. W miseczce robimy marynatę: oliwę z oliwek mieszamy z papryką słodką, sokiem z pomarańczy (świeżo wyciśniętej), otartą skórką (najlepiej na malutkich oczkach), czerwonym pieprzem. Wszystko dokładnie mieszamy. Schab nacieramy solą z obu stron, a następnie zanurzamy w marynacie. Wstawiamy do lodówki na 1-2 godziny.

Po upływie 1-2 godzin smażymy na patelni grillowej.
Podajemy z ryżem lub ulubionymi dodatkami. Smacznego!


Komentarze

  1. Wygląda nieźle. Gdyby nie moje uczulenie na pomarańcze i niechęć męża do łączenia smaków słodki-ostry to może taki obiad wylądowałby na stole ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że ja też wzbraniałam się przed łączeniem tak skrajnych smaków, ale to bardzo mi smakuje :)Naprawdę warto spróbować :)) Pozdrawiam mikołajkowo!

      Usuń
  2. Bardzo lubię takie połączenia! Uwielbiam kurczaka w pomarańczach, schabu jeszcze nie jadłam, ale na pewno spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczaka w pomarańczach jeszcze nie próbowałam, ale od dawna jest na mojej liście "do zrobienia" :) Ostatnio założyłam nowy folder - "absolutnie natychmiast" z nadzieją, że będzie motywował mnie jeszcze bardziej :D Tylko ciągle rośnie...
      :**

      Usuń
  3. Jadłam kiedyś w wersji chińskiej schab w pomarańczy, ale ten jest zupełnie inny - muszę wypróbować.

    Wiesz, że kupiłam to mascarpone bo nie wytrzymałam? :D Trufelki są boskie, wkrótce pochwalę się na blogu jak wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, schab w takiej wersji jest pyszny.
      Hehe, cieszę się, że smakują :)) Czekam na wpis :)

      Usuń
  4. Wygląda smakowicie, ale na razie cytrusy zabronione :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda :( Ale, ale! Co się odwlecze, to nie uciecze! :)

      Usuń
  5. Proponujesz takie pysznosci,ze slow zachwytu mi brak:)Schabik...mmm...juz czuje jego zapach.Bardzo fajnie przyrzadzony.Aga

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmm, wygląda wyjątkowo smakowicie, aż się oblizuję przed monitorem :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji