Przejdź do głównej zawartości

Przękąska - Mikołaj, doskonała na świąteczny stół!

Dzisiejszy wpis będzie miał charakter pomysłu na świąteczną dekorację stołu, która zarazem jest bardzo smaczną przekąską. W ten prosty sposób można wzbudzić zainteresowanie gości i zachęcić ich do jedzenia. Mój pomysł zainspirowany był znalezionym w sieci zdjęciem truskawki, przełożonej bitą śmietaną, która wyglądała jak Mikołaj. Z truskawką o tej porze roku ciężko, więc na myśl przyszła mi... rzodkiewka. Przygotowanie Mikołaja z rzodkiewki jest banalnie proste oraz może stanowić inspirację do dalszych poszukiwań. Kiedy pokazałam mojego Mikołaja na facebooku większość osób obstawiała, że jest zrobiony z pomidora, co może być kolejnym smacznym pomysłem:). 

Co potrzebujemy:
- rzodkiewki,
- serek topiony/wiejski/twarożek/ser pleśniowy, czyli wszystko, co pasuje smakowo do rzodkiewki,
- ziarenka pieprzu jako oczy.

Rzodkiewkę myjemy, ucinamy "czapkę". Między "czapką" a "tułowiem" umieszczamy serek/twarożek. Formujemy guziki i pomponik. Przyklejamy pieprzowe oczy. Gotowe :)
Znakomitym pomysłem byłby Mikołaj z pomidora, przełożony majonezem z dodatkiem czosnku. Smacznych pomysłów! :)

Komentarze

  1. hahahaha ale fajowy mikołajek!:D

    OdpowiedzUsuń
  2. zabawny, a u mnie dziś bbędzie zakwas na barszcz zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajniusi :)Aga

    OdpowiedzUsuń
  4. Przekąska wygląda super, moje dziecko chyba od razu by ją pochłonęło;) // Doszłam do wniosku, ze częściej muszę robić proste potrawy. A ta sałatka z ogórka jest banalna, szybka i smaczna a zupełnie o niej zapomniałam... zimą chyba będę częściej ją robic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki Mikołaj jest zdecydowanie "na raz" do zjedzenia ;) Sałatka bardzo mi się podoba! :)

      Usuń
  5. Fajny pomysł :) A ja mam w lodówce michę sałatki z chrzanem z przepisu od Ciebie :D Pyyyyycha :D Może jutro na blogu u siebie zrobię jej dodatkową reklamę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, sałatka! Ale mi przypomniałaś ;) Chyba i ja muszę zrobić :)) Reklamą nie pogradzę ;) Cieszę się, że Ci smakuje!

      Usuń
    2. Jak widać na razie nici, nie reklama ;) zdjęcia jakieś są, choć takie sobie bo robione wieczorem przy średnim świetle, tylko mi coś czasu brak na dłuższe posiedzenie przy kompie. Wpadłam w zimowy ciąg czytelniczy i komp cały dzień smętnie leży nie ruszany.

      Usuń
    3. Zazdroszczę Ci! Ja od kiedy prowadzę bloga, spędzam bardzo dużo czasu przy komputerze. Rzadko kiedy zdarzają się dni, o których piszesz... No, chyba, że mnie porwie ciąg czytelniczy ;)

      Usuń
  6. Ha ha, słodziak jakich mało! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Ooo tak, można kombinować z czego jeszcze zrobić Mikołaja ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji