piątek, 28 grudnia 2012

Pijane śliwki - doskonałe na sylwestrową noc ;)

Witajcie po Świętach!  Wybaczcie, że tyle mnie tu nie było, ale mieliśmy pracowity czas. Trochę gotowania, wiele fantastycznych spotkań, mało czasu  i wiele kilometrów do przebycia. Przed nami Sylwester, a zatem i okazja do przygotowania nowych dań:). Postaram się Wam przekazać kilka fajnych propozycji. Dziś proponuję pijane śliwki, które z pewnością doskonale wpiszą się w sylwestrowy nastrój ;). Przepis zobaczyłam jeszcze przed Świętami na stronie Na Kuchennym Progu.






















Śliwki miksujemy na gładką masę, zalewamy rumem i zostawiamy na kilka godzin, najlepiej na całą noc. Następnego dnia dodajemy skórkę pomarańczową w cukrze, szyczyptę soli i czekoladę rozpuszczoną w kąpieli wodnej*. Wszystko dokładnie mieszamy, a następnie wstawiamy do lodówki na ok. 30 minut, by masa była łatwiejsza w formowaniu. Po tym czasie lepimy kulki, obtaczamy w kakao**. Wstawiamy do lodówki. Smacznego! :)

* W oryginalnym przepisie zalecano czekoladę gorzką, ja takiej nie miałam. Następnym razem trufle zrobię tak samo, z mleczną czekoladą. 
** Na liście składników zapomniałam dopisać kakao. Wybaczcie, testuję nowy sposób dodawania przepisów :). Kakao można zastąpić także zmielonymi orzechami, wiórkami kokosowymi lub innymi dodatkami. Wszystko zależy od Was!


18 komentarzy:

  1. Wyglądają przesmakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pycha, widziałam już ten przepis i też przymierzam się zrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, u mnie rozeszły się w mig ;)

      Usuń
  3. Mniam, śliwki robiłam tylko raz z przepisu znalezionego na Moich Wypiekach, ale tu widzę jeszcze posmak pomarańczy :D omnomnom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodatek skórki pomarańczowej w cukrze jest strzałem w dziesiątkę!

      Usuń
  4. Sliweczka w czekoladzie z dodatkiem rumu-to jest to co lubie:)))))) Aga

    OdpowiedzUsuń
  5. ależ to musiało smakować ulala:D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj