środa, 19 grudnia 2012

Ciasto piernikowo-czekoladowe

Wczoraj miałam straszną ochotę na piernik. A jeszcze większą na... wypróbowanie nowej foremki w kształcie śnieżynki ;). Ciasto jest naprawdę szybkie w przygotowaniu. Nie można go zwać piernikiem, bo w swym składzie nie ma miodu, ale wyraźnie czuć charakterystyczny posmak, który za mną "chodził". Przepis znalazłam na Moich Wypiekach. Od siebie dorzuciłam skórkę pomarańczową w cukrze, która po kilku dniach smakuje doskonale. Ciasto można przełożyć dżemem i udekorować - wówczas będzie jeszcze bardziej świąteczne :)

Składniki (ja robiłam z połowy porcji, ale podaję całą):
- 2 jajka,
- szczypta soli,
- 1 szklanka maślanki (nie miałam, zastąpiłam kwaśnym mlekiem),
- 100 ml oleju,
- 250 g przesianej mąki pszennej,
- 2 łyżki kakao,
- 2 łyżeczki sody oczyszczonej,
- 3 łyżeczki przyprawy do piernika,
- 3 łyżki skórki pomarańczowej w cukrze,
- 100 g posiekanej gorzkiej czekolady.

Składniki suche (mąka, kakao, soda, sól, przyprawa do piernika) przesiewamy i łączymy. Składniki mokre (jajka, maślanka lub mleko, olej) miksujemy do połączenia lub mieszamy trzepaczką. Składniki mokre i suche łączymy w jednej misce (można mikserem). Na koniec dodajemy skórkę pomarańczową i posiekaną czekoladę. Mieszamy. Gotowe ciasto przelewamy do formy (keksówki lub tak jak ja - formy-śnieżynki), a następnie wstawiamy do rozgrzanego do 175 stopni piekarnika. Pieczemy do suchego patyczka (ok. godzinę). Smacznego!



30 komentarzy:

  1. Bardzo lubie ten blog,ale przed Swietami szczegolnie chetnie tu zagladam,tyle tu roznosci,smakolykow...Podziwiam Cie:) Aga

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ślicznie :) Masz foremkę do pieczenia w kształcie gwiazdki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładniej rzecz biorąc w kształcie śnieżynki, ale wygląda jak gwiazdko-śnieżynka :)) Jest silikonowa, bardzo polecam :)

      Usuń
  3. Byłabym zachwycona mając taką foremkę u siebie w kuchni :) Ciasto wygląda bardzo ale to bardzo przyjemnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Foremką jestem oczarowana :))

      Usuń
  4. Ale piękny kształt Ci wyszedł, prawdziwie świąteczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach i mniam :) Piękna foremka, chyba se nabędę ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie :D Doszły do mnie słuchy, że teraz są też muffinkowe bałwanki w tej cenie :D

      Usuń
  6. świetnie wygląda ta śnieżynka.. Sylikonowe formy są zarąbiste jeżeli chodzi o pieczenie ciast o wymyślnych kształtach...A jeżeli chodzi o samo ciasto to chyba będzie jedno z moich ulubionych, ponieważ smak piernikowy to jeden z moich nielubionych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Śnieżynka z każdym dniem smakuje jeszcze lepiej - robi się coraz bardziej pomarańczowa i piernikowa :)

      Usuń
  7. Wow co za piękny kształt! Wspaniale się prezentuje. Posypałabym tylko cukrem pudrem żeby było bardziej śniegowo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Dobry pomysł z cukrem pudrem :) Przeszło mi to przez myśl, ale stwierdziłam, że na domowy "użytek" słodyczy wystarczy ;)

      Usuń
  8. Śliczna foremka i pyszne ciasto :) Od razu robi się świątecznie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny i bardzo świąteczny kształt

    OdpowiedzUsuń
  10. ależ urocza ta Twoja czekoladowo-korzenna śnieżynka ;)
    zjadlabym z ochotą ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj