Przejdź do głównej zawartości

Sałatka z chrzanem

Tak, wiem, za chwilę Boże Narodzenie, a ja tu z daniem Wielkanocnym. Może nie do końca, bo kto powiedział, że chrzan jada się tylko na Święta? Owszem, wtedy ma największe powodzenie, ale przecież można się nim raczyć cały rok. Zwłaszcza wtedy, gdy choroby walczą o nasze względy. Na jesienno-zimowe chłody, katary i pokusy zjedzenia czegoś kalorycznego polecam sałatkę z dodatkiem chrzanu. Odkąd znalazłam ją na blogu In my kitchen, wiedziałam, że niedługo znajdziecie ją też u mnie.

Składniki:
- 1 torebka ugotowanego białego ryżu,
- 4 plastry ananasa z puszki,
- 1 puszka kukurydzy,
- 4 jajka ugotowane na twardo,
- majonez (można pół na pół z jogurtem naturalnym),
- chrzan (ok. 4 łyżki),
- sól, pieprz czarny mielony Prymat - do smaku.

W misce łączymy: ugotowany i ostudzony ryż, kukurydzę, ananasa pokrojonego w kosteczkę, jajka pokrojone w kosteczkę, majonez, chrzan. Ilość majonezu i chrzanu dostosowujemy wg własnego gustu. Na koniec doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Smacznego!

Komentarze

  1. Moje smaki, na moim stole też zagości ta sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przypadła Ci do gustu :))

      Usuń
  2. Z chrzanem powiadasz? No coz,trzeba wpisac chrzanik na liste zakupow;) Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, koniecznie :)

      Usuń
    2. Dobra,to malo powiedziane-jest PYSZNA :) Chrzan dodaje ciekawego smaku,a z gotowanym kurczakiem mysle,ze tez by sie dobrze komponowalo.Przepis laduje do zeszytu z przepisami,dzieki! Aga

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że Wam smakowała :) Dodatek kurczaka to zdecydowanie dobry pomysł :) Buziaki

      Usuń
  3. Z chrzanem, w takiej ilości, jeju musi być pyszna. Dodałam sobie do ulubionych, muszę mężowi i sobie zszykować, bo dziewczynki mi raczej nie zjedza. Dziękuje za inspirację

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Czekam na relację smakową i życzę smacznego! :)

      Usuń
  4. Uwielbiam takie sałatki:) ale mi narobiłaś smaka;)

    OdpowiedzUsuń
  5. sałatka na pewno pyszna :) ja chrzan mogę jeść nie tylko na święta :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, zdecydowanie cały rok ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. z chrzanem jeszcze sałatki nie jadłam, smakowicie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zachęcam do spróbowania - zawiera proste składniki, robi się szybko, a smakuje naprawdę ciekawie. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. ja na chrzan czasem mam ochotę tak "po prostu", wtedy owa sałatka jest idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam, kocham połączenie ananasa i kukurydzy, chrzan sam w sobie też lubię :D Będzie trzeba przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie wyobrażałam sobie, jak może smakować chrzan w połączeniu z ananasem i kukurydzą. Odkąd spróbowałam jestem pewna, że to doskonałe połączenie!

      Usuń
  9. Ekstra :) A ja chrzan popylam od października do maja, bo zimno, chorobowo i w ogóle kocham chrzan ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w klubie Patysko! Ja też najczęściej jadam chrzan zimą :) Mój Mąż zawsze ratuje się nim kiedy ma katar. Fakt - porządna kuracja doskonale oczyszcza drogi oddechowe!

      Usuń
  10. Lubię ostre dodatki, a chrzan do takowych należy :) Twoja sałatka wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słodki smak ananasa i kukurydzy z ostrym chrzanem tworzą mieszankę doskonałą! Zachęcam! :)

      Usuń
  11. Ja zamiast ryżu dodaję kurczaka (wędzony, albo gotowany), a zamiast chrzanu curry i koperek - no i mamy dwie różne sałatki przy wielu powtarzających się składnikach :)
    Muszę spróbować Twojej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja Twojej :) Zwłaszcza, że uwielbiam curry.
      Może przy najbliższej okazji się wymienimy :)

      Usuń
  12. Uwielbiam chrzan! Chyba zaraz trochę podjem ze słoiczka, narobiłaś mi ochoty :D Obserwuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie :) Cieszę się, że zostajesz u mnie na dłużej! Smacznego chrzanu :) Pozdrawiam

      Usuń
  13. ooo widzę, że zbliżamy się do Wielkanocy;)
    a co tam, ja tak kocham chrzan, że jem go o każdej porze roku:D fajna sałatka, nie jadłam jeszcze takiej, kusisz mnie żeby spróbować:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Sałatka z selerem konserwowym