Przejdź do głównej zawartości

Morelowo-porowe roladki z kurczaka z delikatną nutą musztardową

Z tym przepisem wiąże się fantastyczna historia. Jakiś czas temu dostałam maila od Agnieszki z zapytaniem o przepis z bloga. Od maila do maila... i nawiązała się świetna znajomość. Agnieszka jest moim stałym Gościem, można powiedzieć, że gotuje razem ze mną. Przepis na dzisiejsze danie dostałam właśnie od niej. Nigdy nie próbowałam połączenia moreli, pora, musztardy i mięsa, ale znając gust Agnieszki wiedziałam, że będzie fantastyczne. Nie pomyliłam się... to mięso to prawdziwe niebo w gębie. Smakuje po prostu genialnie! Delikatne, aromatyczne, doskonale skomponowane! Agnieszko, dziękuję za przepis :*

Składniki (z moimi małymi modyfikacjami):
- ok. 500 g piersi z kurczaka,
- garść suszonych moreli,
- 1 duży por (biała część),
- musztarda sarepska Prymat,
- sól, pieprz, płatki chili,
- ok. 1,5 szklanki rosołu (lub woda z dodatkiem domowych kostek rosołowych),
- 2 łyżki serka topionego śmietankowego (w oryginalnym przepisie była śmietana, ja zamieniłam na serek),
- 2 łyżki oleju,
- dodatkowo: małe wykałaczki.

Pierś z kurczaka myjemy, osuszamy, kroimy na ok. 10 cm kawałki. Nacieramy solą, pieprzem i płatkami chili z obu stron. Odstawiamy na chwilę. W tym czasie przygotowujemy farsz: morele kroimy na drobną kostkę, pora myjemy, a następnie kroimy wzdłuż na pół, a następnie na półplasterki (grubości ok. 3 mm). Tak przygotowanego pora delikatnie solimy i zostawiamy na ok. 5 minut (wówczas zmięknie).
Przygotowane plastry kurczaka po jednej stronie smarujemy musztardą i układamy morele oraz kawałki pora (ilość dostosowana do wielkości plastrów), a następnie zwijamy w roladkę i spinamy wykałaczką. Roladki podsmażamy z obu stron na 2 łyżkach oleju. Gdy zbieleją, podlewamy rosołem i dusimy pod przykryciem do miękkości. Do sosu można dodać trochę musztardy (1-2 łyżeczki). Pod koniec gotowania dodajemy serek topiony. Mieszamy do całkowitego rozpuszczenia. Podajemy z ziemniakami lub makaronem. Smacznego!

Komentarze

  1. bardzo ciekawe połączenie smaków:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak. Smaki doskonale się przenikają nawzajem, tworząc niebywałą całość. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. ale super kompozycja smaków! chętnie wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam! To mięsko należy do mojej czołówki!

      Usuń
  3. świetnie połączyłaś smaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ukłony dla Agnieszki, od której dostałam przepis :)

      Usuń
  4. uwielbiam mięsno- owocowe połączenia:) mniam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykle omijałam połączenia mięsno-owocowe, ograniczając się wyłącznie do żurawiny w mięsie. Ten przepis przekonał mnie na tyle, że zamierzam dalej eksperymentować :)

      Usuń
  5. Raczej nie przepadam za połączeniem mięs z owocami, ale Twoje danie wygląda wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że miałam podobnie, ale ten przepis mnie oczarował. Zachęcam do spróbowania :)

      Usuń
  6. Chyba nawet wiem o jaką Agnieszkę chodzi :)
    jezeli myślę o tej samej, to też do mnie zagląda, nawet próbowała kilka moich przepisów. To bardzo miłe ;)

    Bardzo fajny przepis razem wymyśliłyście ;)
    kurczak wygląda apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że mowa o tej samej Agnieszce :) W wymyślaniu przepisu mój udział jest niewielki - jedynie drobne modyfikacje :) Gratulacje zdecydowanie należą się Agnieszce! :)

      Usuń
    2. O tej samej,racja:)Wlasnie na blogu Mariki znalazlam Ciebie MartynCiu:)Aga

      Usuń
  7. Witam serdecznie. Chciałbym zgłosic tego bloga do zabawy LIEBSTER BLOG AWARD. Szczegóły http://italiawgebie.blogspot.com/2012/11/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) Bardzo serdecznie dziękuję :) Ogromnie mi miło!

      Usuń
  8. Bardzo lubie takie połączenia smaków, super propozycja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smaki w tym mięsku doskonale się uzupełniają. Zachęcam do spróbowania :]

      Usuń
  9. Bardzo ciekawe połączenie, ekstra wygląda. Pozdrowienia dla Agnieszki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jekuu, jakie smakowite.ale bym chętnie teraz taką roladkę zjadła mniam! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Została jeszcze jedna jedyna, zakamuflowana w lodówce ;) Przesłać? :)

      Usuń
  11. Uściski dla Agnieszki :) I całusy dla Mariki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sciskam i sle buziaki:) Aga

      Usuń
  12. To dla mnie ogromny zaszczyt dzielic sie przepisem z Marika-moim Mentorem!!!Dziekuje Kochana za to,ze jestes!Agnieszka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana!!! Dziękuję, nawet nie wiesz jak bardzo wzruszyły mnie Twoje słowa. Twój przepis jest absolutnie genialny - dziękuję za pożyczenie :) I po cichu liczę na więcej :))) Buziaki

      Usuń
  13. Pycha, zdecydowanie moje połączenia smaków, musiały być obłędne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, były... już myślę o powtórce :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji