środa, 7 listopada 2012

Konfitura winogronowa z delikatną nutą pomarańczy

Myślałam, że sezon na robienie przetworów już za mną - aż do momentu, kiedy przypomniałam sobie o winogronach na balkonie. Trochę obawiałam się co tam zastanę, bo dostaliśmy je od Rodziców już jakiś czas temu :) Okazało się, że wybrałam idealny moment do robienia przetworów - były miękkie, pachnące, słodziutkie. Mąż stwierdził, że powstałoby z nich najlepsze wino :) W przygotowaniu konfitury inspirowałam się przepisem Alidab. Trochę go zmieniłam w trakcie przygotowania. Podaję  moje proporcje, które oczywiście można zwiększać i zmniejszać w zależności od ilości winogron.

Składniki:
- 550 g winogron (ciemne),
- 100 g cukru,
- 60 g cukru pudru,
- sok z 1 cytryny,
- skórka otarta z 1 pomarańczy,
- 1 jabłko,
- 2 łyżki wódki.

Winogrona obrywamy z gron, dokładnie płukamy, umieszczamy w garnku. Doprowadzamy do wrzenia, a następnie przecieramy przez sito. Przecier wlewamy do garnka, dodajemy cukier i cukier puder oraz starte na tarce o dużych oczkach jabłko (wcześniej umyte i obrane). Dodajemy sok z cytryny. Gotujemy na małym ogniu (ok. 10-15 minut).
W tym czasie na suchej patelni należy uprażyć skórkę pomarańczową (startą na małych oczkach). Dodajemy do konfitury. Gotujemy jeszcze chwilę, na koniec dodajemy wódkę. Konfiturę przelewamy do słoiczków, a następnie pasteryzujemy ok. 10 minut (polecam metodę piekarnikową). Słoiczki odwracamy do góry dnem i zostawiamy do całkowitego ostygnięcia. Smacznego!

18 komentarzy:

  1. To musi byc "niebo w gebie"!!! Aga

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest "niebo w gębie" - coś pysznego!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Łomatko, nawet mi do głowy nie przyszło, że można z winogron zrobić konfiturę! Świetny pomysł, na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie zapomniane winogrona... ja też bym na to nie wpadła :) Spróbuj, naprawdę warto :)

      Usuń
  4. Nigdy nie jadłam takie konfiturki...musi byc rewelacyjna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak jest wyjątkowy, warty polecenia. Myślę, że konfitura będzie doskonale komponowała się z naleśnikami :)

      Usuń
  5. super tą konfiturę otworzyć, gdy będzie biało za oknem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się powstrzymać przed zjedzeniem wszystkich słoiczków zanim spadnie śnieg :) Nie jest łatwo! :)

      Usuń
  6. konfitura z winogron? wspaniale :) chcesz mi wysłać słoiczek pocztą? haha... ależ to musi być rozpusta na grzance, na gofrze, w naleśniku <3 mniaaaam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zrobię więcej słoików, to z miłą chęcią Ci wyślę. Poważnie! Póki co walczymy o zachowanie chociaż jednego na zimę :))

      Usuń
    2. ja to tak żartem.. ale jeśli zechcesz możemy zrobić jakąś wymiankę, ja też mogę Ci wysłać coś z moich przetworów. Zastanawiam się tylko czy poczta polska podoła i dostarczy słoiczek w całości.

      Usuń
    3. Wiem, że żartem :) Ale wiesz, to wcale nie jest zły pomysł! Możemy pomyśleć o jakiejś wymianie :))

      Usuń
  7. oj to musi być wspaniałe:)
    fajny pomysł na połączenie smaków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Połączenie niecodzienne, doskonale trafiające w kubki smakowe. Polecam! :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj