czwartek, 8 listopada 2012

Cukier z prawdziwą wanilią

Dzisiejszy dzień wywołuje we mnie skrajne emocje. Może trudno o nich mówić w taki sposób, bo głównie mam na myśli ogromną radość, ale gdzieś z tyłu głowy powracają wspomnienia, które na chwilę przenoszą mnie do wydarzeń sprzed roku. Więcej na ten temat postaram się napisać jutro. A dziś... na osłodę cukier z prawdziwą wanilią. Smakuje zupełnie inaczej niż słynny "cukier wanilinowy". Pachnie aromatem prawdziwej wanilii. Za chwilę będę robić kolejną partię, by świąteczne wypieki smakowały prawdziwie waniliowo :)

Składniki:
- 2 szklanki drobnego cukru,
- 1 laska wanilii.

Laskę przecinamy wzdłuż, wyskrobujemy ziarenka. Dokładnie mieszamy je z cukrem, a następnie przesypujemy do pojemnika (szczelnie zamykanego). Wkładamy laskę wanilii przekrojoną na kilka mniejszych części. Cukier gotowy jest po ok. 2 tygodniach. Smacznych wypieków!

28 komentarzy:

  1. Świetny do różnych wypieków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może wreszcie te wanilinowe szity wycofają ze sklepów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wątpię. Są tanie i łatwo je dostać, a poza tym kuszą wanilinowym zapachem ;)

      Usuń
  3. Nooo i to jest prawdziwy cukier waniliowy:) Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wyraźnie zauważalnymi ziarnami wanilii :) Buziaki!

      Usuń
  4. Uwielbiam wanilię... prawdziwą i jedyną. Nie potrafię się już obejść bez takiego cukru. Czasami nawet rozpustnie słodzę nim kawę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kawą też smakuje wyśmienicie :)) Pozdrawiam

      Usuń
  5. Kolejny raz spotykam się z takim przygotowaniem cukru. Muszę chyba go w końcu zrobić, bo do tej pory - niestety - zadowalałam się tym kupnym :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopóki nie zrobiłam go po raz pierwszy, też zadowalałam się kupnym. Teraz już nie wyobrażam sobie innego, niż domowy :) Zachęcam do spróbowania. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. chyba musze przejść z kupnego cukru waniliowego na domowy ;)
    pewnie ma 100razy lepszy aromat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie. Wypieki pachną i smakują prawdziwą wanilią :)

      Usuń
  7. ja też muszę zaczać robić sama cukier waniliowy!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. To i ja dołączę do tego klubu :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowana różnica co nie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie zdecydowana :)) Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Wiadomo ,napewno 1000 razy lepsze niż te sklepowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepsze, bo o znanym składzie i w dodatku naturalnym :) Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Wpisałaś się przepisem w moje plany kuchenne ;) Laski wanilii zakupione, cukier i nawet specjalnie w tym celu zakupiony słoiczek już są od czasu jakiegoś i czekają aż stworzę cukier z wanilią :) Zwiększyłaś moją motywację do działania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :)) Ja planuję zakup małych buteleczek do ekstraktów, ale nie mogę trafić na fajne. Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Ja już mam wanilię i słoiczki - zabieram się do przedświątecznych przygotowań. Życzę dużo uśmiechu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Uśmiech jest, tylko czasami powracają wspomnienia, których lepiej nie pamiętać.
      Ja też zabieram się za swój cukier, bo została mi końcówka. Pozdrawiam

      Usuń
  13. Też robiłam taki cukier. Fajny przy robieniu deserów. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń
  14. Dzis bede robic taki cukier,a zapach wanilii juz czuje:)W sam raz do swiatecznych wypiekow:) Aga

    OdpowiedzUsuń
  15. Juz sie smaki"przegryzaja"zakrecone w sloiku;) Aga

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj