Przejdź do głównej zawartości

Cukier cynamonowy, idealny do wypieków na chłodne dni

Coraz częściej na sklepowych półkach z dodatkami do ciast można spotkać malutką paczuszkę z napisem "cukier cynamonowy". Kiedy zobaczyłam go po raz pierwszy, przyznam, że miałam ochotę kupić, ale za chwilę pomyślałam, że przecież mogę zrobić go sama. Od bardzo długiego czasu nie kupuję cukru waniliowego (a raczej wanilinowego). Robiony w domowym zaciszu smakuje zdecydowanie lepiej i co najważniejsze - wiadomo co w nim jest. Cukier cynamonowy jest doskonałym dodatkiem do jesienno-zimowych ciast. W czasie okołoświątecznym będzie na wagę złota! A kawa z jego dodatkiem smakuje wybornie... Pomysł podpatrzyłam na blogu Gotowanie i wypieki z pasją. Wkrótce będzie przepis na cukier z prawdziwą wanilią :)


Składniki:

- 1 szklanka drobnego cukru do wypieków,
- 1 laska cynamonu (potrzebujemy 1-2 łyżeczki startej kory cynamonowej, resztę wkładamy w całości).

Cukier dokładnie mieszamy z 1-2 łyżeczkami startej kory. Umieszczamy go w szczelnie zamykanym pojemniku, wkładamy resztę kory. Cukier gotowy jest do zastosowania od razu, ale większego aromatu nabiera w miarę czasu. Smacznego!

Komentarze

  1. bardzo fajny pomysł:) ach ten aromat cynamonu w cukrze!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aromat jest doskonały! :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. ja mam taką laskę cynamonu wsadzoną do pudełka z cukrem pudrem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też doskonały pomysł :)Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Super, do szarlotki idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ekstra, ja zazwyczaj robię waniliowy i w tym roku każdy dostanie taki ode mnie na gwiazdkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana, świetny pomysł! Ja zawsze przygotowuję tak waniliowy, który zawsze jest pełen cudownego aromatu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój waniliowy już się kończy, muszę zamówić laski wanilii i zrobić, bo na Święta będzie niezbędny :) Aromat jest doskonały!

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!