Przejdź do głównej zawartości

Ziemniaczane muffinki z mięsem

Dzisiejszy przepis miał dwie inspiracje - Elexis i Tomka. Jak to zwykle bywa po niedzieli - zostało mi mięso z rosołu. Początkowo chciałam zrobić wytrawną tartę, ale tuż przed pójściem do kuchni zmieniłam zdanie. Moja dzisiejsza propozycja doskonale sprawdzi się w roli drugiego dania - zawiera ziemniaki i mięso w jednym. Myślę, że stanowiłaby także doskonały duet z barszczem czerwonym. Można ją podać na obiad lub kolację. I najważniejsze - jest fajnym pomysłem na wykorzystanie mięsa i warzyw z rosołu, zgodnie z ideą "nie marnuję żywności". Chyba nie muszę nikogo namawiać? :)

Składniki:
- 5 średniej wielkości ziemniaków,
- 1 cebula,
- 1 łyżka oleju,
- 2-3 łyżki mąki,
- sól, pieprz czarny mielony Prymat,
- 1 jajko,
- farsz: mięso i warzywa z rosołu, 1 cebula, sól, pieprz czarny mielony Prymat,
- dodatkowo: odrobina oleju do posmarowania foremek.

Mięso wraz z warzywami i podsmażoną na 1 łyżce oleju cebulą należy zemleć w maszynce. Przyprawić do smaku. Odstawić na bok. Teraz możemy zająć się przygotowaniem ziemniaczanego spodu. Ziemniaki i cebulę ścieramy na tarce o dużych oczkach, dodajemy jajko, mąkę i przyprawy. Dokładnie mieszamy. Foremki do muffinek smarujemy oliwą. Następnie...

... do każdej foremki nakładamy 1-2 łyżki ziemniaczanej masy.
Na masie ziemniaczanej układamy 1-2 łyżki masy mięsnej.
Całość przykrywamy masą ziemniaczaną. Tak przygotowane muffinki wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy do zarumienienia wierzchu (ok. 30 minut). Smacznego!!!

Komentarze

  1. Jako, że wyjątkowo nie lubię marnować jedzenia, a przepis wydaję się super - zapisuję do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne. fajne ;) jeszcze inna opcja na pieczenie ziemniaków niz moje tartaletki ;) pyyycha;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam jeszcze dodać, że najlepszy jest w nich chrupiący wierzch i mięciutki środek. Tartaletki są genialne!

      Usuń
  3. A ja mięso z rosołu po prostu zjadam :D Ot tak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My zazwyczaj też, dlatego zachciało nam się czegoś innego ;)

      Usuń
  4. Smakowite :) Też bardzo często do takich eksperymentów zużywam mięso z rosołu, świetnie się do tego nadaje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za inspirację ;) Jak zobaczyłam Twoją ziemniaczaną babkę, niemal od razu pobiegłam do kuchni :)

      Usuń
  5. ależ pyszniutkie. Nie mogę się napatrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychota! Fajny pomysł na mięso z rosołu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. smaczne to nie marnowanie jedzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychotka,palce lizac:)))) Aga

    OdpowiedzUsuń
  9. O kurcze! co za ciekawy pomysł!
    Trzeba będzie spróbować. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. ...ale wariacje muffinkowe, pycha.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem żywym przykładem na to, że "jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy". Nie dałam na wierzch tej drugiej warstwy ziemniaków :) ale i tak wyszły naprawdę dobre. Z obiadu został mi sosik mięsny, więc polałam nim muffinki. Gdyby dołożyć jakąś surówkę, wychodzi smakowite drugie danie. Dzięki za przepis, polecam wszystkim wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że muffinki smakowały :) A z pośpiechem tak już jest, najważniejsze, że wszystko się udało. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!