Przejdź do głównej zawartości

Mini-rolady mielone z camembertem

Jak już pewnie zauważyliście, uwielbiam wariacje na temat mięsa mielonego. Tradycyjne kotlety chwilowo zeszły na boczny plan ze względu na dietę Męża. Dzięki wspólnym staraniom udało Mu się odchudzić już ponad 10 kg! Dzisiejsza propozycja inspirowana jest przez gazetę "Gotuj krok po kroku", w której (w numerze 6/2012) pojawił się przepis na mięso mielone po bałkańsku. Przyznam, że dokonałam sporych zmian z uwagi na potrzebę chwili i aktualnych zasobów. W oryginale zalecano usmażenie mięsa faszerowanego fetą, co ja zamieniłam na pieczenie, a fetę na camembert (tylko taki ser miałam aktualnie w posiadaniu). Zamiana serów może nie wpływa na korzyść diety, ale jego zawartość w jednym plasterku jest naprawdę niewielka. Mężuś jak tylko wrócił z pracy, od wejścia pytał "co tak pięknie pachnie?" :)

Składniki:

- 500 g mięsa mielonego (u mnie - z indyka),
- 1 duża cebula,
- 2 ząbki czosnku,
- 1 łyżka musztardy sarepskiej Prymat,
- 1 łyżeczka chili,
- 1 pęczek natki pietruszki (ja nie miałam - użyłam natki suszonej Prymat),
- 1 jajko,
- 2 łyżki bułki tartej,
- przyprawy: sól, pieprz,
- 4 plastry sera camembert (grubość ok. 0,5 cm).

1. Mięso mielone łączymy z jajkiem, bułką tartą, solą, pieprzem, chili, musztardą, natką, startą na tarce cebulą i czosnkiem przeciśniętym przez praskę. Wszystko dokładnie mieszamy.
2. Można zrobić jedną roladę - wówczas dzielimy mięso na pół, układamy ser i przykrywamy pozostałym mięsem. Ja zrobiłam cztery mniejsze - podzieliłam mięso na 8 części, 4 z nich ułożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia (należy zrobić to równo).
3. Na każdym ułożyć plaster camemberta.
4. Przykryć pozostałą masą mięsną. Wstawić do rozgrzanego do 180-190 stopni piekarnika. Piec ok. 30 minut. Po upieczeniu każdą mini-roladę kroić na plastry i podawać z dodatkami. Smacznego!
Mięsne rolowanie - konkurs!

Komentarze

  1. Ale wiedzialas kiedy dac ten post.Przepis rewelacyjny!!! Przede mna wolnych pare dni wiec pewnie troche "porzadze" w kuchni;) Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba :) Ooo, to porozpieszczasz rodzinkę :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Ależ pysznie wygląda, świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Pomysł co prawda nie mój, ale modyfikacja owszem :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Coś dla mnie :) Fajnie wygląda środek po upieczeniu, z sera tylko skórka została ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serek fajnie wtopił się w mięso :) A w środku - fakt - prawie sama skórka :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Też chciałabym odchudzić męża, Mariko pomóż :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, jeśli on nie będzie chciał, to chyba nie dasz rady. U mnie tak było - kiedy Mąż sam postanowił dietę, udało się. Potem było z górki - nie stosował żadnej "diety cud", po prostu przestał używać soli, jadł regularnie, a posiłki były normalne, bez większych zakazów (oczywiście z umiarem i wszystko głównie pieczone, zupy bez zaprawiania i zagęszczania, etc.). Jakbyś chciała bardziej szczegółowo, napisz do mnie maila :) Buziaki!

      Usuń
  5. Pycha! Ja w mojej diecie mogę jeść camemberta czasem, tłustych serów żółtych nie wolno mi ruszać :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to współczuję :( Mi ciężko byłoby przeżyć bez serów, ale jak trzeba, to nie ma wyjścia. Wytrwałości! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. ja też lubię kombinować z mięskiem mielonym:) w takim wydaniu jeszcze nie jadłam:) extra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Spróbuj, naprawdę warto :) Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Fajne. Może dzięki nim się wreszcie przekonam do mielonych nadziewanych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się .Moje smaki .Z checią bym sobie zjadła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania :) Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, dla mnie też :) Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Roladki gościły u nas wczoraj:)pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowały :)) Buziaki

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji