środa, 24 października 2012

Kalafior z curry? Uwielbiam!

Ostatnio coraz większą wagę przywiązuję do obiadowych dodatków. Nie wiem czy to przez wirusy, które się nas czepiają (a w związku z tym chęć dostarczenia witamin), czy przez wyraźnie wyczuwalną zmianę pogody (a niech mnie gęś kopnie, jak wykraczę ten śnieg). Co tam śnieg, po wczorajszych zakupach nawet śnieżyca mi nie straszna. Foremki silikonowe, włoskie makarony... i jestem w raju! Już wkrótce zobaczycie efekty mojej euforii :) A dziś zapraszam na dodatek obiadowy w postaci kalafiora i ziemniaków z dodatkiem curry. Moja inspiracja.


Składniki:
- 1 mały kalafior,
- 3 małe ziemniaki,
- 1 cebula,
- 1 łyżka oleju,
- sól, pieprz czarny mielony Prymat, cukier, curry,
- sok z 1/2 cytryny,
- 1 domowa kostka rosołowa rozpuszczona w 1/2 szklance wody lub 1/2 szklanki bulionu.

Kalafior dokładnie myjemy, dzielimy na różyczki, a następnie gotujemy z dodatkiem soli, cukru i soku z cytryny.
Na patelni rogrzewamy olej. Podsmażamy cebulę pokrojoną w kosteczkę. Po chwili dodajemy ziemniaki i pół szklanki bulionu. Przyprawiamy solą i pieprzem, dusimy do momentu, aż ziemniaki zaczną być miękkie. Następnie dodajemy ugotowanego kalafiora, chwilę dusimy. Przyprawiamy curry (ilość wg uznania), redukujemy wodę. Podajemy z drugim daniem. Smacznego!

20 komentarzy:

  1. Popatrz jakie to proste, a ja nigdy nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na proste rzeczy zawsze najtrudniej wpaść :) Buziaki

      Usuń
  2. Curry uwielbiam, dosłownie ze wszystkim, a Twój kalafiorek wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Curry ma bardzo dużo cennych wartości, więc warto przyprawiać nim potrawy :)

      Usuń
  3. Jaki fajny , prosty pomysł z tym kalafiorem...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo prosty i naprawdę smaczny :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Nie mialam okazji sprobowac,brzmi niezle:) Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie koniecznie musisz spróbować :)))

      Usuń
  5. nie jadłam, ale chętnie kiedyś spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam! Przepis powstał spontanicznie i jestem bardzo zadowolona z efektów :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Dodałabym curry do wszystkiego :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię curry, to jedyna przyprawa, która mi nie odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bywa i tak :) Curry jest dość specyficzną przyprawą, więc może dać się nie lubić :) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Kalafior z curry jest świetny, robię curry z kalafiorem w roli głównej i jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, curry doskonale pasuje do kalafiora :)

      Usuń
  9. no ja jakoś za kalafiorem ogólnie nie przepadam, bo mi śmierdzi ;D ale może te wszystkie przyprawy jakoś to neutralizują ;D.

    a co do śniegu ;D wykrakalaś, u mnie dziś sypie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wykrakałam, wiem.. ale podobno ma się ocieplić ;) Kalafior z curry smakuje zupełnie inaczej, spróbuj koniecznie :)

      Usuń
  10. Nie jadłam kalafiora z curry, brzmi ciekawie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, smakuje naprawdę dobrze! Pozdrawiam

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj