Przejdź do głównej zawartości

Jestem w raju...!

Z okazji wczorajszego Światowego Dnia Makaronu powstało ekspresowe danie, z którym z pewnością zaprzyjaźnię się na długo. Absolutnie trafia w pakiet moich smaków doskonałych. Zawiera w sobie wszystko, co kocham - makaron, pieczarki, mascarpone. Czego chcieć więcej? Jestem w raju! Pomysł na to danie zrodził się, gdy kupiłam mascarpone. Niemal identyczne znalazłam na blogu Obados na obiados - różni się tylko proporcjami składników, innym makaronem i dodatkiem szynki. 

Składniki:
- 500 g pieczarek,
- 1 duża cebula,
- 250 g mascarpone,
- 1 opakowanie makaronu (dowolnego),
- przyprawy Prymat: sól,  pieprz,
- 1 domowa kostka rosołowa,
- 1 łyżeczka masła i 1 łyżeczka oleju,
- posiekany szczypiorek.

Na łyżeczce masła i oleju podsmażamy umyte i pokrojone na plasterki pieczarki. Pod koniec smażenia dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę (można zrobić na odwrót - najpierw cebula, potem pieczarki). Gdy cebula się zrumieni, dodajemy domową kostkę rosołową (jeśli jest zamrożona, nie trzeba dodawać wody). Mieszamy, przyprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy mascarpone. Wszystko dokładnie mieszamy, a natępnie dusimy na małym ogniu, do połączenia smaków. W razie potrzeby przyprawiamy do smaku. Podajemy z ugotowanym makaronem i posiekanym szczypiorkiem. Smacznego!

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania, naprawdę warto!

      Usuń
  2. uwielbiam sosy na bazie mascarpone!
    genialne

    OdpowiedzUsuń
  3. Mascarpone i pieczarki to zgrany duet,danie napewno jest pyszne! Aga

    OdpowiedzUsuń
  4. Zastanawiam się, gdzie się podziewają te wszystkie kalorie, które zjadasz. Wyparowują??? Poproszę o przepis na znikający tłuszcz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, chyba przy okazji mam wszczepiony jakiś magiczny upust dla kalorii ;)

      Usuń
  5. Pycha, tzn, że ja jadłam ryż w światowy dzień makaronu...?;///

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz nadrobić dziś, makaron chyba się nie obrazi ;)

      Usuń
  6. Ja też bym była w raju po takich pysznościach

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Mi też się podoba :) Nigdy wcześniej takiego nie widziałam :)

      Usuń
  8. Super danie! Bardzo fajny pomysł na wykorzystanie mascarpone

    OdpowiedzUsuń
  9. no ja w światowy dzień makaronu zjadłam zupkę chińską z makaronem xD bo brakło czasu na gotowanie.

    no ale cóż.

    przepis jest świetny, ubóstwiam mascarpone.. a jeszcze te pierczarki;) mmmm zapisuję :). Kochana zdradź mi gdzie kupiłaś i jak się nazywa ten makaron? Bo ładnie się prezentuje ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Czasami tak bywa, że brakuje czasu, ale makaron był i to się liczy ;)
      Makaron kupiłam w Lidlu, nazywa się Trottole tricolore. Paczka 500 g kosztuje tylko 3 zł! Polecam, bardzo nam smakował. Buziaki!

      Usuń
  10. Śliczne te makaronowe "ślimaczki"!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ malowniczo i apetycznie wyglądające danie , super!

    OdpowiedzUsuń
  12. ale fajny makaron!:D super danie:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne danie! A makaron pierwsza klasa:) Już go lubię na sam wygląd:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę w końcu spróbować sosu na bazie mascarpone, bo wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sosy z mascarpone są niesamowicie kremowe i aromatyczne. Koniecznie spróbuj :)

      Usuń
  15. miałam ten makaron :) ale to sos gra tu pierwsze skrzypce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, tym bardziej mi miło :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  16. fajne kolorowe danie:) oj zjadłoby się!:)

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo ładnie wyglądają te kolorowe makaroniki ..pewnie tez nieziemsko smakują

    OdpowiedzUsuń
  18. wygląda obłędnie! to są też moje smaki!

    OdpowiedzUsuń
  19. super kolorowy makaron do tego pyszny sosik i danie gotowe ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji