Przejdź do głównej zawartości

Fantastyczne roladki z szynki

Przekąska, którą za chwilę zaprezentuję bardzo często gości na moim stole. Jest szybka w przygotowaniu, smaczna i bardzo efektowna. Jeśli zadbamy o dekorację w postaci warzyw, czy natki pietruszki, będzie jeszcze bardziej zachęcająca. Doskonale sprawdza się na małych przyjęciach, a także na tych niezaplanowanych. Wystarczy mieć szynkę, trochę chrzanu i majonezu oraz żelatynę - i przekąska gotowa! Przepis dostałam od Mamy i muszę przyznać, że to moja ulubiona przekąska. 

Składniki:
- kilka cienkich plasterków ulubionej szynki,
- chrzan i majonez (na każdą szynkę płaska łyżeczka mieszanki z przewagą chrzanu),
- rosół (na duży półmisek, taki jak na zdjęciu - 2,5 szklanki rosołu; jeśli galareta ma być estetyczna - bez "oczek" - można ugotować bulion na samych warzywach; galareta widoczna na zdjęciu jest zrobiona z rosołu drobiowo-wołowego),
- żelatyna (na 2,5 szklanki rosołu ok. 4 łyżeczek),
- przyprawy Prymat: pieprz czarny mielony, ewentualnie sól (jeśli bulion nie jest słony),
- do dekoracji: plasterki ugotowanej marchewki, natka pietruszki.

Szynkę kroimy na cienkie plasterki. Każdy składamy na pół, a w środek nakładamy farsz - majonez zmieszany z chrzanem (z przewagą drugiego). Szynkę składamy, delikatnie dociskamy (by nie wypłynął farsz!). Układamy na półmisku obok siebie, a pomiędzy szynkami - natkę i marchewkę.
Rosół podgrzewamy, nie doprowadzając do wrzenia. Przyprawiamy, jeśli jest taka potrzeba. Gdy będzie już gorący, zdejmujemy z kuchenki, dodajemy żelatynę i energicznie mieszamy do całkowitego rozpuszczenia. Zostawiamy do przestudzenia. Zalewa powinna być zimna i lekko tężejąca - wówczas wylana na roladki nie spowoduje wypłynięcia farszu (należy robić to delikatnie, najlepiej za pomocą łyżki). Półmisek wkładamy do lodówki do całkowitego stężenia. Smacznego!

Komentarze

  1. Moja ciocia robi coś podobnego, jadłam i stwierdzam, że bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo, szykuje mi się składkowa impreza halloweenowa i ten przepis będzie w sam raz na przekąskę. Pozwolisz, że skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ oczywiście :) Udanej i smacznej zabawy ;)

      Usuń
  3. Pychota. Ja podobną wersję, ale z jajkami, podaję na wielkanoc: http://www.poezja-smaku.pl/wielkanocne-roladki/

    Twoja wersja jest jednak dużo szybsza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja jest szybsza, bo ma mniej składników :) Następnym razem spróbuję Twojej - bardzo mi się podoba :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Nozki w galarecie moge zaakceptowac,ale niczego poza tym.Twoj przepis wyglada bardzo interesujaco,byc moze pomoze mi zmienic zdanie na temat "rosolowej galaretki":) Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci szczerze, że te roladki przekonały mnie do jedzenia tego typu przysmaków. Potem polubiłam całą resztę :) Naprawdę warto, spróbuj! Buziaki

      Usuń
  6. Ciekawa propozycja.
    W pierwszej chwili myślałam, że na zdjęciu jest talerz z zupą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, faktycznie podobnie wygląda :) Pozdrawiam

      Usuń
  7. pięknie to wygląda
    na imprezie gościom na pewno się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zawsze znika najszybciej :)

      Usuń
  8. Mmm! To lubimy :)
    Dzięki za wizytę u nas :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna galaretka, dawno żadnej nie robiłem, a bardzo ją lubię właśnie na przekąskę albo lekki posiłek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No rzeczywiście pychotka!!! kiedyś robiłam z siekaną kapustą,marchewką i majonezem +przyprawy..możecie spróbować...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji