poniedziałek, 22 października 2012

Doskonałe kokosanki

Jak byłam dzieckiem, uwielbiałam wszystko, co kokosowe. Z biegem czasu niewiele się zmieniło - może tylko to, że teraz rzadziej jem kokosowe słodkości. W lodówce miałam dwa białka, które zostały po zrobieniu chałki. Chciałam je wykorzystać, więc od razu na myśl przyszły kokosanki. Niestety mój Mąż nie podziela mojego uwielbienia do kokosu, więc tym razem mogłam zjeść wszystko :)
Przepis znalazłam na kotlet.tv

Składniki na ok. 20 ciasteczek:
- 2 białka,
- szczypta soli,
- 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej,
- 200 g wiórków kokosowych,
- 50 g masła,
- 3/4 szklanki cukru,
- 3 łyżki mleka.

Do garnka wkładamy masło, podgrzewamy do rozpuszczenia. Dodajemy cukier, mieszamy. Zmniejszamy ogień, dodajemy mleko, a następnie wiórki kokosowe. Dokładnie mieszamy, zdejmujemy z kuchenki.
Białka ze szczyptą soli ubijamy na sztywno. Pod koniec dodajemy mąkę ziemniaczaną. Przestudzoną masę kokosową dodajemy do ubitych białek. Bardzo delikatnie mieszamy, do całkowitego połączenia. Za pomocą łyżki nakładamy masę na blachę wyłożoną papierem do pieczenia (formujemy ciasteczka). Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika. Pieczemy ok. 15-20 minut. Studzimy na kratce. Smacznego!


 

33 komentarze:

  1. Prześliczne! Wieki minęły od czasu, gdy robiłam kokosanki, nawet już nie pamiętam przepisu... Ale jeśli te są smaczne, to chowam przepis do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Smakują naprawdę doskonale, bardzo polecam :)

      Usuń
  2. nie tylko dzieci lubią kokosanki:D ja przepadam!:) wspaniałe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kokosanki są wspomnieniem mojego dzieciństwa :) Uwielbiam je! Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Pamiętam, że mama w dzieciństwie robiła takie kokosanki, jednak ja nie lubię kokosu moje dzieci też więc ich nigdy nie robię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój Mąż też nie lubi, dlatego są u nas bardzo rzadko :) Wówczas smakują mi jeszcze lepiej :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Pamiętam takie ciastka z dzieciństwa. Och, ale naszła mnie ochota na zrobienie ich :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam - przygotowanie jest bardzo szybkie :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Zjadłabym wszystko, gdyby dało się wyjąć wiórki kokosowe, bo w zęby wchodzą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakbym słyszała mojego Męża! :) Może to rodzinne?

      Usuń
    2. my po prostu burżujami jesteśmy ;p

      Usuń
  6. Ja dalej kocham wszystko kokosowe :) wspaniałe ciastka, bardzo je lubię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać, zdania na temat kokosu są podzielone, ale ja zdecydowanie należę do zwolenników :) Cieszę się, że jest nas więcej ;)

      Usuń
  7. uwielbiam kokosanki, jeszcze jakby spód był w czekoladzie ... :) pycha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, dzięki za przypomnienie - następnym razem zrobię z czekoladowym spodem :)

      Usuń
  8. Kokosanki kojarzą mi się z dzieciństwem, bardzo je lubiłem i w sumie nadal lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja trochę o nich zapomniałam, ale zamierzam nadrobić zaległości :) Co prawda niezbyt często, bo tylko ja jestem fanką kokosu u nas w domu :)

      Usuń
  9. Uwielbiam kokosanki. Robię je z mlekiem skondensowanym. Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam przepisy z mlekiem skondensowanym, następnym razem spróbuję, bo zapowiadają się kusząco. Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Kocham takie ciachaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ale mi smaku narobilas ;) Aga

    OdpowiedzUsuń
  11. Hehe, w takim razie koniecznie musisz zrobić :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja do tej pory uwielbiam wszystko co zawiera kokos
    Kokosanki ?Mniam

    OdpowiedzUsuń
  13. o rany, u mnie w domu jadało się je tylko raz w roku, kupowane były podczas odpustu na Święto Zmarłych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nie było takiej tradycji, jedliśmy je zawsze wtedy, kiedy była ochota. Każda tradycja jest ważna i pewnie każdy z nas ma swoje małe i większe. Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. A no właśnie - kokosanki na białkach. Też trzeba będzie spróbować :) Dziękuję za odwiedziny u mnie i pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam - są przepyszne :) Pozdrawiam i również dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj