Przejdź do głównej zawartości

Ciasto, które smakuje jak nutella

Po całotygodniowym zmaganiu z przeziębieniem, naszła mnie ochota na ciasto. Nie mogłam jej bliżej sprecyzować, zatem kierowałam się głównie domowymi zapasami. Na stronie Wielkie Żarcie znalazłam bardzo fajny przepis na szybkie ciasto. Miałam poczucie, że to prawie "to", na co mam ochotę. Prawie - jak wiadomo - robi wielką różnicę, więc nie poprzestałam na oryginalnym przepisie. Trochę ujęłam, trochę dodałam... i powstało pyszne ciasto, które po spróbowaniu przypomina smakiem nutellę. Z pewnością to zasługa kakao i orzechów laskowych :) 


 Składniki:
- 4 jajka,
- szczypta soli,
- 1 szklanka cukru,
- 2 szklanki mąki - odejmujemy 2 czubate łyżki i zastępujemy dwiema łyżkami kakao,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej,
- 1/2 szklanki oleju,
- 1 szklanka orzechów - u mnie pół szklanki laskowych, drugie pół włoskich,
- 2 jabłka,
- 3 łyżki likieru kawowego.

Jajka ucieramy z cukrem i solą. Po chwili dodajemy przesianą mąkę, kakao, proszek do pieczenia i sodę (po łyżce, powoli). Dodajemy olej i likier kawowy. Wyłączamy mikser. Za pomocą łyżki mieszamy masę z orzechami (posiekanymi) i jabłkami (umytymi, obranymi i pokrojonymi w kosteczkę). Pieczemy w keksówce wyłożonej papierem do pieczenia (w 180 - 200 stopniach przez ok. 40-60 minut - sprawdzamy patyczkiem, czy jest już gotowe). Smacznego!!!

 

Komentarze

  1. biorę kawał bez zastanowienia!:) ajajajaj Nutella!

    OdpowiedzUsuń
  2. piękna patera na przedostatnim zdjęciu! a ciasto na pewno rewelacyjne, jeszcze nie jadłam u ciebie nic, co by mi nie smakowało chociaż odrobinkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paterę bardzo lubię, przez wzgląd na wygląd i sentyment - była jedną z pierwszych rzeczy, jakie dostałam, kiedy wprowadzałam się do nowego mieszkania (jeszcze na studiach). Co do jedzenia - naprawdę bardzo się cieszę :*

      Usuń
  3. alle super ciasto. :) muszę upiec niedługo takie ciasto dla bratanicy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zachęcam - jest wilgotne za sprawą jabłek i z pewnością posmakuje fanom nutelli :)

      Usuń
  4. Super ciasto do kawy w sam raz (dla pociechy też zmagam się z grypą)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pociecha to żadna, bo przykro mi, że chorujesz :( Wracaj szybko do zdrowia! :*

      Usuń
  5. MI już sam tytuł wystarczy - na pewno zrobię:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czekam na smakową relację :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania, naprawdę warto ;)

      Usuń
  7. Jest pyszne:) wzbogacona wersja z orzechami smakuje napewno o wiele bardziej niz moja skromna tylko z jablkami z cynamonem;) Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami mam ochotę na taką bez orzechów :) Tylko wtedy nie smakuje jak nutella ;) Buziaki

      Usuń
  8. Ale ciacho! Muszę je wypróbować, bo bardzo trafione w nasze smaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, koniecznie wypróbuj :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  9. mm, jeśli smakuje nutellą, to przepis trafia do folderu "do zrobienia" ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda pięknie, czarne jak smoła, lubię kiedy kakaowe ciasta mają mocny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja też takie lubię - zdecydowany kolor i smak :)

      Usuń
  11. Nutella to jest to, co Tygryski lubią najbardziej... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam pytanko czy zamiast jabłek w kostkę mogą być one potarte na tarce jarzynowej ??:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że mogą być, chociaż nie dadzą takiego fajnego efektu wizualnego :) Ale w smaku będzie identycznie, więc śmiało można spróbować. Pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Sałatka z selerem konserwowym