poniedziałek, 3 września 2012

Spaghetti z tuńczykiem w sosie pomidorowym

Szczerze mówiąc, ryby bardzo rzadko goszczą na naszym stole. Często nad tym ubolewam, bo są bardzo zdrowe i powinno się je jeść dosyć często. Lubimy je, lecz nie uwielbiamy, stąd tak rzadko jemy. Zdecydowanie bardziej jesteśmy mięsożerni :) Do tuńczyka przekonała mnie Szwagierka, która kiedyś zrobiła niesamowitą sałatkę i muszę przyznać, że myślę o niej do tej pory (o sałatce! chociaż o Szwagierce też, bo w końcu muszę poprosić ją o przepis). Tuńczyk w sosie pomidorowym jest świetną alternatywą na piątkowe obiady. Smakuje wyśmienicie! Inspirowałam się przepisem Tygryskowej kuchni, ale sos zrobiłam taki, jak zawsze.

Składniki:
- 1 puszka tuńczyka (mój był w sosie własnym),
- 1 puszka pomidorów,
- 1 cebula,
- 1 ząbek czosnku,
- 2 łyżki koncentratu pomidorowego,
- szczypta bazylii Prymat, szczypta oregano Prymat,
- sól, pieprz, papryka ostra, cukier,
- 1 łyżka oleju,
- dodatkowo: ugotowany makaron spaghetti.

Na łyżce oleju podsmażamy pokrojone w kosteczkę cebulę i czosnek. Dodajemy bazylię i oregano, smażymy. Po chwili dodajemy pomidory z puszki, dusimy. Po ok. 10 minutach blendujemy zawartość patelni wraz z koncentratem i przyprawami. Sos podgrzewamy, dodajemy tuńczyka z puszki. Całość dusimy ok. 5-10 minut. Makaron można dodać do sosu i wszystko razem dusić, albo podać oddzielnie. Smacznego!!!


22 komentarze:

  1. Hmm,spaghetti z tunczykiem? Brzmi ciekawie,przyznaje,ze nigdy dotad nie spotkalam sie z takim przepisem. Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz spróbować, danie jest fantastyczne :) Pozdrawiam :*

      Usuń
  2. Uwielbiam makarony na różne sposoby, a w sumie już dawno ich nie jadłam, ale to przez dynie, bo ostatnio tak mnie zaabsorbowała :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie zamierzam się nią zaabsorbować :))) Pozdrawiam!

      Usuń
    2. W occie? Aga

      Usuń
    3. Dynią ogółem, na wszelkie możliwe sposoby ;)

      Usuń
  3. Robiłam i wiem, że pyszne:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zabieram makaron i sos pomidorowy, za tuńczykiem nie przepadam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie przepadałam, przekonała mnie sałatka ;) Może jak zdobędę przepis, to uda mi się Ciebie przekonać do tuńczyka :)

      Usuń
  5. ja zamieniam spaghetti na tagliatelle i dodaję parmezan. ciężkie to dla żołądka, ale mniamuśne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, z parmezanem byłoby wyśmienicie! Niestety u nas wersja lżejsza - Mężuś na diecie :) Buziaki :*

      Usuń
  6. u mnie spaghetti było ostatnio, a jak już mam ochotę na powtórką, tyle że na w twoim wydaniu!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. mm.. najprostsze jest zwykle najlepsze ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie :) A jeszcze lepiej smakuje, jak da się przygotować w 15 minut ;)

      Usuń
  8. Fajny pomysł na prosty i pyszny obiad :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobry pomysł na obiad ;) ja ryby lubię, ale w środkowej Polsce cieżko o dobrą i świeżą rybę, stąd może się tak człowiek tym nie zajada.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie tuńczyk wskoczył do lasagne, a tu proszę w sosie pomidorowym skąpany z makaronem spaghetti podany. Ekstra pomysł!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie przed chwilą podziwiałam Twój zakomity przepis! Następnym razem tuńczyk będzie w formie lasagne :) Pozdrawiam!

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj