Przejdź do głównej zawartości

Sos chili - do słoików!

Nigdy wcześniej nie robiłam sosu chili na zimę. Zwykle przygotowywałam go na bieżąco i na bieżąco zjadaliśmy. Zafascynowana przepisem Rudej w kuchni, postanowiłam spróbować. Autorka poleca ten sos jako bazę do sosów do spaghetti i pizzy. Pomysł bardzo mi się spodobał, zatem zrobiłam kilka słoików i zamierzam bardzo dobrze je wykorzystać :) Bardzo polecam Wam ten sos - jest naprawdę przepyszny! Dokonałam kilku drobnych zmian, bo musiałam jak zwykle zrobić trochę po swojemu ;)
Jednocześnie przypominam, że dziś ostatni dzień KONKURSU! Zapraszam do udziału, szanse na wygraną są naprawdę duże! :)))

Składniki:
- 2 kg papryki czerwonej,
- 240 g koncentratu pomidorowego,
- 150 g chili,
- 3 ząbki czosnku,
- zalewa: 1 szklanka i 2 łyżki octu, 1,5 szklanki oleju, 0,5 kg cukru, 3 łyżki soli.

Wszystkie warzywa myjemy, z papryk usuwamy gniazda. Czosnek, papryki, chili blendujemy z dodatkiem koncentratu pomidorowego. Składniki na zalewę łączymy w garnku, a następnie dodajemy do zblendowanych warzyw. Całość zagotowujemy. Gorący sos umieszczamy w przygotowanych słoikach, mocno zakręcamy i układamy do góry dnem do całkowitego ostudzenia (najlepiej na 24 godziny). Sos można stosować jako bazę do innych sosów, dip lub dodatek do mięsa. Smacznego!!!

Komentarze

  1. to ja ukradnę ci taki słoiczek:) fantastyczny sos, bardzo pomysłowy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny!!!!!!! Aga

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiem kochana, mialam taką myśl.. ale na zakupach nie znalazłam pieprzu czosnkowego. ;( W domu walał sie tylko pieprz cytrynowy. No cóż, innym razem się zgłoszę.

    a sos pierwsza klasa. ;) ja robię bolonski w słoiczki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda! Może następnym razem :)
      Sosu bolońskiego jeszcze nie robiłam do słoików, ale pomysł jest znakomity! Taki słoiczek jest idealny na brak czasu :) Skoro wpadłam w wir robienia przetworów, to i może sos boloński zrobię :)

      Usuń
  4. Domowy sos chilli, super, tylko dla mnie więcej chilli ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, można dodać i więcej :) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Ja bym dała świeże pomidory, ale pomysł świetny!

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo to coś dla mojego Pawła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) W takim razie koniecznie musisz zrobić :))

      Usuń
  7. Ale Ty dobroci robisz .Normalnie jestem pod wrażeniem

    OdpowiedzUsuń
  8. właśnie przygotowuję się do zimy, ale słoików nigdy nie robiłam i pora chyba przełamać lęk :) zatem ten przepis dla początkującego będzie w sam raz dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie będzie idealny :) Polecam :)Strach ma wielkie oczy! Trzymam kciuki :)

      Usuń
  9. Uwielbiam wszystko co pikantne, więc zapas takiego sosu chilli w słoiku przydałby mi się na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam - robi się bardzo szybko! Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. świetny przepis i idealna alternatywa do gotowych (drogich zresztą) sosów :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Racja - alternatywa dobra! Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. 1 szklanka octu czy wody? nie będzie za mocno kwaśne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podałam proporcje za autorką - 1 szklanka octu. Dwa słoiczki już zjedliśmy - sos jest przepyszny. Olej neutralizuje "moc" octu, więc finalnie smakuje dobrze, ale oczywiście można zmniejszyć ilość octu, jeśli są obawy, że będzie za kwaśne :) Pozdrawiam

      Usuń
  12. Dzięki, zrobię w/g przepisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, w takim razie czekam na relację smakową :)

      Usuń
  13. zrobiłam i uważam, że jest pyszny. No może trochę mało pikantny,ale to już kwestia smaku. jak robiłam drugi raz to dodałam więcej papryczki chili.
    Reasumując, uważam, że przepis godny polecenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. Faktycznie, dla miłośników pikantnych potraw może być za mało ostry, ale dzięki takim proporcjom pokochają go też ci, którzy wolą łagodniejsze :) Pozdrawiam

      Usuń
  14. Dziękuje za inspirację , na prawdę warto samemu zrobić taki przecier ,bo kupne to się nadają... Nie robiłam wielkiej ilości z powodu braku słoików i wysokiej ceny papryki 12zł/kg. Wiec składniki w przepisie zredukowałam ,ale wszystkim bardzoo smakuje . Zachęcam do dodania większej ilości czosnku. Na 0.5 kg papryki dodałam 6 ząbków ,1 pomidor,malutki koncentrat pomidorowy, troszkę chilli ,2 łyżki octu,2 łyżki oleju ,2 łyżeczki cukru ,szczypta soli .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że sos smakował :) Dziękuję za komentarz i zapraszam do testowania kolejnych przepisów :) Z pewnością spróbuję z większą ilością czosnku, lubię zdecydowane smaki. Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. O super, razem z przyszłym mężem uwielbiamy wszystko co pikantne :) a ile słoiczków wychodzi z tego przepisu??

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji