Przejdź do głównej zawartości

Schab w sosie musztardowo-pieprzowym

Pomysł na to danie był bardzo spontaniczny i intuicyjny. Apetyt był duży, a czasu niewiele - mieliśmy ręce pełne domowej roboty. Szybko zamarynowałam mięso, a potem gotowało się samo. Miałam spore obawy co do efektu, ale pamiętając smak roladek w sosie musztardowym miałam nadzieję, że i tym razem będzie pyszny. Podsmażając mięso już wiedziałam, że to będzie fantastyczny obiad. Zapach był niesamowity! Zastanawiam się, dlaczego nie zrobiłam mięsa tym sposobem wcześniej. Smakuje naprawdę znakomicie!

Składniki:

- ok. 500 g schabu,
- 1 cebula,
- sól, pieprz czarny mielony i pieprz czarny ziarnisty Prymat,
- domowa jarzynka lub domowa kostka rosołowa,
- ziele angielskie, liść laurowy,
- czosnek granulowany Prymat,
- musztarda sarepska Prymat,
- 1 łyżka oleju,
- 1 łyżka mąki do zaprawienia sosu,
- dodatkowo: ugotowana kasza gryczana.

1. Schab kroimy na plastry, nie rozbijamy. Posypujemy z obu stron solą i mielonym pieprzem. Mięso wkładamy do pojemnika.
2. Polewamy musztardą - dość obficie.
3. Mięso dokładnie nacieramy musztardą - z obu stron.
4. Cebulę obieramy, kroimy na plasterki, a następnie układamy na mięsie. Pojemnik szczelnie zamykamy i wkładamy do lodówki na 2-3 godziny.
5. Po 2-3 godzinach podsmażamy mięso (bez cebuli) na łyżce oleju (aż zbieleje, nie dłużej). W garnku zagotowujemy wodę z dodatkiem domowej jarzynki lub domowej kostki rosołowej (wody ma być trochę więcej od mięsa, czyli niecałe 1/2 wysokości garnka). Mięso wrzucamy do wrzącej wody, zmniejszamy gaz. Dodajemy ziele angielskie, liścia laurowego i ok. 7-10 ziarenek pieprzu.
6. Na patelnię, na której podsmażaliśmy mięso wrzucamy cebulę z marynaty, podlewamy wodą i maksymalnie zwiększamy gaz. Energicznie mieszamy, by cały smak z mięsa 'zeskrobać' z patelni. Całą zawartość dodajemy do garnka z mięsem. Całość gotujemy pod przykryciem do miękkości na małym ogniu. Pod koniec gotowania zaprawiamy mąką i doprawiamy do smaku (solą, pieprzem, czosnkiem). Smacznego!


Komentarze

  1. Wyglada pysznie! Aga

    OdpowiedzUsuń
  2. jak smakowało tak jak wyglądało, to ja się następnym razem wpraszam na obiad, genialny schabik:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Schab z musztardą to zdecydowanie dobre połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda super smacznie;)
    Kuchenne eksperymenty są najlepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zdecydowanie uwielbiam takie wariacje :)

      Usuń
  5. Pycha, uwielbiam musztardowe sosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! Musztarda z mięsem tworzą naprawdę wspaniałe połączenie :)

      Usuń
  6. Wygląda bardzo smakowicie. Aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajowy schabik, lubię tak przyrządzone mięsko :) Dzi, jeśli lubicie na musztardowo, to polecam tego mojego indyka w musztardzie i limonkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiamy! Dziękuję, na pewno zrobię. Już do Ciebie zaglądam :) Buziaki

      Usuń
  8. I chciałam zaprosić Cię do wspólnego gotowania.
    Bohaterem glównym jest kiwi, z okazji mojej akcji „Kiwi Cię Zadziwi” na durszlaku.
    Tematem przewodnim jest przygotowanie deseru (nie ciasta!) z udziałem tego owocu. Przepis powinien się pojawić na blogu w dniach: 18-20.09.2012, więc jest sporo czasu ;) . Jeżeli wyrazisz chęć proszę o odpowiedź u siebie;).

    Pozdrawiam Serdecznie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie! Z ogromną chęcią wezmę udział :) Pozdrawiam

      Usuń
  9. to akurat robie od dawna i jestem zachwycona. szybko. tanio i skutecznie. sprobuj nie kroic cebuli, tylko dodac w calosci, naszpikowana 5 gozdzikami. a do tego najzwyklejsza marchewka i piertuszka starta na tarce i uduszona razem z miesem. a do tego ryz z curry... mniam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze robiłam z cebulą w całości i warzywami, ale z goździkami nie próbowałam :) Dzięki za inspirację :*

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!