Przejdź do głównej zawartości

Schab w sosie chrzanowym

Nie wiem ile razy próbowałam pokazać Wam to mięso... za każdym razem nie zdążyłam zrobić zdjęć. Schab w sosie chrzanowym jest zupełnie niekłopotliwym daniem, które można przygotować dosłownie w międzyczasie. Inspirowałam się pomysłem Mamy, która wołowinę z rosołu zazwyczaj podaje właśnie z takim sosem. Pomyślałam sobie, że przecież schab też mógłby dobrze smakować z sosem chrzanowym. Nie pomyliłam się! Zachęcam do spróbowania!

Składniki (na ok. 6 kawałków schabu):

- 6 plastrów schabu (grubość ok. 1 cm, nie rozbijamy),
- 1 cebula,
- przyprawy Prymat: sól, pieprz czarny mielony, pieprz czarny ziarnisty, czosnek granulowany, majeranek otarty,
- 2-3 łyżki chrzanu w słoiczku,
- 1 łyżka oleju,
- ziele angielskie, liść laurowy,
- dodatkowo do zagęszczenia sosu: mąka pszenna.

1. Pokrojony schab nacieramy z obu stron solą, pieprzem, czosnkiem i majerankiem.
2. Wkładamy do pojemnika z przykrywką, a następnie do lodówki na 3-4 godziny.
3. Na łyżce oleju podsmażamy z obu stron schab - do zabielenia. Obraną i przekrojoną na pół cebulę podsmażamy razem z mięsem. Na koniec, gdy mięso będzie już podsmażone, na patelnię wlewamy pół szklanki wody i maksymalnie zwiększamy gaz. Łyżką mieszamy gotującą się wodę, by "zeskrobać" cały smak mięsa z patelni. Całość dodajemy do garnka z mięsem.
4. Do garnka wlewamy 2-3 szklanki wody, dodajemy liście laurowe, ziele i pieprz ziarnisty. Doprowadzamy do wrzenia. Do wrzącej wody wrzucamy zabielone mięso. Gotujemy do miękkości. Na koniec dodajemy chrzan - mieszamy do połączenia. Można zagęścić mąką (ja pominęłam ze względów dietetycznych :) ). Smacznego!

Komentarze

  1. Ooo...lubie takie mieska.Chrzanik tez mam w domu wiec do dziela... :) Dzieki za przepis,Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) Daj znać jak zrobisz, czy smakowało :) Buziaki!

      Usuń
    2. dawno nie jadłam sosu chrzanowego! pycha:)

      Usuń
    3. Ja też nie jadłam go bardzo dawno... a jak już sobie przypomniałam, to teraz robię go bardzo często :)

      Usuń
  2. Świetna propozycja na jesień!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam sos chrzanowy, pasuje właściwie do każdego mięska i szybko się go robi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. sos chrzanowy brzmi apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A smakuje jeszcze lepiej :) Polecam :)

      Usuń
  5. mniam! świetny pomysł z tym schabem:) Za mną od dawna chodzi golonka w sosie chrzanowym:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Myślę, że sos chrzanowy doskonale pasowałby do golonki, warto spróbować :) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Z sosem chrzanowym zapowiada się pysznie, na pewno wypróbuję, ja robiłam zapiekany z sosem beszamelowym wg Pascala(kuchnia lidla), również pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sos chrzanowy bardzo pasuje do mięsa, ja próbowałam zgodnie z tym przepisem http://www.maxkuchnie.pl/przepisy/dania-glowne/wieprzowina-z-sosem-chrzanowym-78.html Teraz jednak zdecyduję się na podany w przepisie. Ten schab na zdjęciu wygląda wprost rewelacyjne !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, smakuje doskonale. Pozdrawiam :))

      Usuń
  8. kurde pychota cos wspanialego

    OdpowiedzUsuń
  9. do dzieła :) znając umiejętności to i tak nie wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałam dodać ze masz świetny blog, pierwszy raz spotkałam się z tym że ktoś tak szybko odpisuje :D Moj sos się robi zobaczymy jak bedzie smakował gdy dodam chrzan bo ostatni raz jadłam go 10 lat temu i były to ozorki w sosie chrzanowym :) smaku wcale nie pamiętam :/

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecam wszystkim ten przepis, coś wspaniałego :)
    Wczoraj upiekłam pyszne ciasto które nie było zakalcem , a dziś doskonały sosik :)
    Dziękuję Tobie bardzo za pyszny przepis.
    Zachęcam wszystkich do zaglądania na tą stronę:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, bardzo, bardzo mi miło!
      Cieszę się, że schab smakował :) No i, że wyszedł! :)
      A jakie ciasto piekłaś?
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Właśnie długo czekałam zeby wypróbować ten przepis bo brzmi smacznie dziś na niedzielnym obiedzie pojawił sie ten schab smak rewelacyjny ( dodałam wiecej chrzanu bo lubie ostrzejsze) przepis banalny a baza pod sos chrzanowy jest bazą do wszelkich sosów! Pycha pycha pycha oby iwecej takich przepisów obiadowych prostych!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo się cieszę :) Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Znalazłam dzisiaj ten przepis i muszę powiedzieć, że jest genialny i banalnie prosty. Tata wylizywał talerz z sosu :-) Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) Miód na moje serce!
      Dziękuję za komentarz.
      Pozdrawiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Nalewka miętowa