Przejdź do głównej zawartości

Ryżowa sałatka warstwowa

Sałatka, którą Wam dziś przedstawię była dobrą okazją do wypróbowania mojej papryki w occie, która kusiła nas od pierwszego dnia po jej zrobieniu :) Jej smak fajnie skomponował się z resztą składników, które potrzebowały zdecydowanego ożywienia. Wiadomo - ryż sam w sobie  jest dość neutralny w smaku, zatem należy go trochę przyprawić. Moją główną inspiracją była sałatka Czarnej Oliwki, reszta to inwencja własna i podpatrzona z różnych przepisów. Zachęcam!!! :)

Składniki - zgodnie z kolejnymi warstwami (zaczynając od samego dołu):
1. Ryż (na całą sałatkę 2 ugotowane torebki, pierwsza warstwa to 1/4 całości).
2. 2 łyżki majonezu.
3. 3 jajka ugotowane na twardo i pokrojone w kostkę.
4. Pieprz grubomielony - równomiernie rozsypany.
5. 6 ogórków konserwowych pokrojonych w kostkę.
6. 1/4 całości ryżu.
7. 2 łyżki majonezu.
8. 5 kawałków papryki konserwowej, pokrojonej w kosteczkę.
9.  1/4 całości ryżu.
10. 2 łyżki majonezu.
11. 1/2 puszki kukurydzy.
12. Reszta ryżu.
13. 2 łyżki majonezu.
14. Wierzch można posypać posiekanym szczypiorkiem.

Proporcje oczywiście należy dostosować do wielkości naczynia, w którym będzie sałatka. Podane proporcje są na średniej wielkości salaterkę. Smacznego!

Komentarze

  1. prezentuje się wspaniale ;) za mną w sumie chodzi sałatka, więc chętnie bym zjadła porcyjkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna propozycja i super wyglada!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wracam a tu tyle pyszności! Kiedy ja to wszystko przetestuję? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wróciłaś :) Będziesz teraz Męża rozpieszczać :)))

      Usuń
  4. Smakowity sklad,niestety musialabym wymieszac,bo nie lubie warstwowego ulozenia.Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warstwy nie są konieczne, to tylko kwestia estetyki :) Ja też wolę sałatki wymieszane, lepiej czuć smak składników, bo jedne "przechodzą" drugimi :)

      Usuń
  5. Chętnie wypróbuję któregoś pięknego dnia, dzieki za pomysł :) Kacha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) W takim razie daj znać, czy smakowała :)

      Usuń
  6. Muszę przyznać, że ja preferuję tradycyjne sałatki - wybełtane ;) Ale taka na pewno świetnie się prezentuję na stole :) Warstwową sałatkę robiłem tylko z gyrosem z kurczaka i sosem czosnkowym, oj, ale nabrałem teraz na nią ochoty, nie robiłem jej bardzo dawno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Wybełtane" są zawsze najlepsze :) Ale nic nie stoi na przeszkodzie, by warstwowe "wybełtać" ;)

      Usuń
  7. Ja nie lubię ryżu na zimno, ale gdyby go tak zastąpić drobnym makaronem to mogłoby być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale sprawdziłby się tu makaron ryżowy :) Albo takie drobniutkie kolanka :))

      Usuń
  8. Uwielbiam sałatki, takiej warstwowej z ryżem nie robiłam, wygląda apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Musi być pysznie. Z pewnością spróbuję bo ciągle mi brakuje nowych pomysłów na sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, smakuje naprawdę fantastycznie. Pozdrawiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!