Przejdź do głównej zawartości

Pasztet z cukinii? Genialny!

O pasztecie z cukinii słyszałam wiele. Pyszny, delikatny, aromatyczny. Od dawna miałam ochotę go zrobić, a teraz przyszła właściwa pora - w lodówce zalegała cukinia, a ja nie miałam weny na jej wykorzystanie. Przyznam, że robiłam pasztet z ogromną niepewnością. W końcu pasztet kojarzył mi się wyłącznie z mięsem. Zmieniłam zdanie! Pasztet z cukinii jest naprawdę fantastyczny! Inspiracją był przepis z bloga Moja Mała Kuchnia. Trochę go zmieniłam, pamiętając sposób wykonania pasztetu mięsnego. Wyszło baaaardzo pysznie!

Składniki na małą keksówkę (25x12):
- 1 duża cukinia - po starciu wychodzą 2 szklanki,
- 1 średnia marchew,
- 1 cebula,
- kawałek żółtego sera - po starciu ok. 1/2 szklanki,
- 3 jajka,
- 1 szklanka bułki tartej,
- 1/3 szklanki oleju,
- przyprawy do smaku: sól, pieprz (ja dodałam dosyć sporo, by pasztet nie był mdły),
- przyprawa Prymat do wieprzowiny (2-3 łyżki),
- do wysmarowania blachy: masło i bułka tarta.

Marchew i cukinię myjemy, obieramy i ścieramy na tarce o małych oczkach. Podobnie postępujemy z cebulą. Żółty ser ścieramy na tej samej tarce. Z cukinii odciskamy wodę. Warzywa i ser umieszczamy w misce. Dodajemy olej, bułkę tartą. Przyprawiamy do smaku, wraz z przyprawą do wieprzowiny. Dodajemy żółtka. Wszystko dokładnie mieszamy. Białka ubijamy na sztywną pianę z dodatkiem szczypty soli. Dodajemy do warzyw - bardzo delikatnie mieszamy. Gotowy pasztet umieszczamy w keksówce wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą (wyrównujemy wierzch). Wstawiamy do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika i pieczemy ok. 60 min. Wyjmujemy, gdy wierzch jest brązowy. Smacznego!

Komentarze

  1. Wyglada super,a smakuje pewnie jeszcze lepiej:))) Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jest przepyszny, polecam!!!

      Usuń
  2. wygląda znakomicie i z pewnością taki jest w smaku. Jestem zafascynowana tymi pasztetami, naoglądałam się ich wiele, ale tak jak ty z pieczeniem podchodzę z rezerwą, ale jak kolejna osoba mówi, że jest genialny, to już wam wierze i na pewno go upiekę:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie! Ja jestem zachwycona tym smakiem. Mój mięsożerny Małżonek po skończeniu ostatniego kawałka pasztetu zapytał, kiedy znowu go zrobię :) Czyli naprawdę musiał być dobry :)

      Usuń
  3. Wygląda pysznie:)smakuje na pewno też - świetny pomysł na wykorzystanie cukinii:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie, przygotowanie jest błyskawiczne, a piecze się sam :) Buziaki

      Usuń
  4. Dostaliśmy ostatnio od koleżanki przepis na cukiniowy i selerowy pasztet. Oba bardzo nas kuszą. Jak widzę efekt Twojej pracy, to aż chce mi się zakasać rękawy do roboty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O selerowym też słyszałam dużo dobrego! W najbliższym czasie też mam go w planach :) Cieszę się, że zachęciłam Cię do zrobienia :)

      Usuń
    2. Selerowy robiłam i smakuje mi, ale to nie jest mój ulubiony seler.
      Cukiniowy robię troszkę inaczej bo w połączeniu z mięsem, ale ten pewnie też by mi smakował:)

      Usuń
    3. Z mięsem jeszcze nie łączyłam :) Ale to dobry pomysł. Do selerowego się przymierzam, jestem ciekawa smaku. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Ja już jakiś czas przyglądam się wazywnym pasztetom z ogromnym zaciekawieniem ;) ...pasztet z cukinii jest na liście "do zrobienia" obok wielu innych propozycji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też byłam ciekawa :) Pasztet z cukinii na stałe wpisuję do mojego menu :)

      Usuń
  6. Szykuję się na takowe cudo ;) Tylko muszę poczekać, aż będziemy mogli bezkarnie się obżerać jajami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez jajek chyba by nie przeszło :) Miejmy nadzieję, że ten moment nadzejdzie szybko - tego Wam życzę!

      Usuń
    2. Dzięki Dzi, też mam taką nadzieję :)

      Usuń
  7. Takiego cuda jeszcze nie widziałam, ale znając cukinię, to musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam - pasztet z cukinii jest pyszny! Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Świetnie Ci wyszedł:) Bardzo apetyczny:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki Tobie mam kolejny sposób na wykorzystanie pysznej cukinii :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś dla mnie! Od razu wrzucam do ulubionych!

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji