Przejdź do głównej zawartości

Deser z kiwi pochmurny dzień ożywi!

Uwielbiam akcje wspólnego gotowania z MartynCią! Zawsze ciekawe pomysły na motyw przewodni i świetna zabawa. Od dawna eksperymentuję w kuchni z kiwi. Zazwyczaj były to koktajle wieloowocowe, ale dziś przyszedł mi na myśl pewien deser. Akcja miała dotyczyć kiwi, ale wyłącznie w postaci deseru, który nie będzie ciastem. Mąż ciągle na diecie, więc chciałam zrobić deser, który On też będzie jadł. Trochę pokombinowałam, przy okazji wykorzystałam część owoców od Mamy... i powstał świetny deser! Sami zobaczcie... 

Składniki na 3 desery (pojemność jednego ok. 150 ml):
- 4 kiwi,
- 1 mały jogurt truskawkowy (doskonale smakowałby także serek homogenizowany - ja niestety nie miałam),
- 1 małe jabłko,
- 4 śliwki.

Do każdego pucharka nakładamy 2 łyżki jogurtu. Na nim układamy śliwki (umyte, pozbawione pestek, pokrojone na malutką kosteczkę) oraz jabłka (umyte, obrane, pokrojone w malutką kosteczkę). Na wierzch wylewamy mus z kiwi (zblendowane kiwi - gdy jest bardzo kwaśne można trochę posłodzić). Gotowe! Smacznego!


Wpis dodaję do akcji Kuchnia 24/7. Jest to przykład na moje drugie śniadanie. Zazwyczaj posiłki jadam o stałych porach, o ile oczywiście jest to możliwe. Drugie śniadanie przypada na godzinę 10-11 i zawsze jest to coś pożywnego, złożonego najczęściej z owoców i jogurtu. 

Komentarze

  1. Wspaniały!:) Bardzo mi się podoba:)Zjadłabym taki teraz, bo za oknem paskudna plucha i coś na poprawę humoru by się przydało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na taką pogodę jest znakomity :) Przesyłam wirtualnie! :)

      Usuń
  2. Mus z kiwi wygląda świetnie :) Ja się ciągle nie mogę zebrać, żeby przygotować coś z kiwi do tej akcji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zbierz się koniecznie, kiwi Cię zadziwi! ;)

      Usuń
  3. Same witaminki :) Aga

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm ale apetyczne pucharki! wspaniale się prezentują ;)
    i dziękuje za udział we wspólnym pichceniu oraz za przepis w akcji, oczywiście zapraszam do dodawania kolejnych wariacji na temat kiwi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie! Z miłą chęcią będę dodawać - pomysł bardzo przypadł mi do gustu :)

      Usuń
  5. oooo, kochana, jogurty owocowe to samo zło ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zło, jakby nie było! Niestety jogurty naturalne u mnie w czystej postaci nie przejdą, więc zostaje albo serek homo, albo wspomniany jogurt :)

      Usuń
    2. Wszyscy mówią, że owocowe to zło i żeby sobie zrobić naturalny z owocami i wyjdzie to samo. Ja tam wolę owocowe, nie znoszę naturalnego samego w sobie, chyba, że służy jako dodatek do potrawy:)

      Usuń
    3. Ja mam identycznie! Jako dodatek do potrawy - jak najbardziej, ale sam jogurt naturalny nie przejdzie :)

      Usuń
    4. o gustach smakowych rozprawiać nie będę, ale wiem, jak się robi jogurt owocowy - wierz mi, nie chciałabyś wiedzieć

      Usuń
    5. Chyba faktycznie wolę nie wiedzieć :) Buziaki

      Usuń
  6. Wygląda smaczniuchowo :) i jeszcze jest zdrowaśny, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  7. ale fajowy deserek:) połknęłabym taki wraz z miseczką:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, taki deserek z pewnością poprawia humor w jesienne popołudnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! Zadziałał prawidłowo :)

      Usuń
  9. Uwielbiam kiwi! Z chęcią skosztowałabym twojego deseru.

    OdpowiedzUsuń
  10. dla kontrastu smaku i koloru dorzuciłabym coś zimnego z Grycana ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo! Jakiś sorbet na przykład :) Następnym razem :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!