Przejdź do głównej zawartości

Śliwki w occie - przepyszne!

Dobra passa na przetwory trwa. Dziś pokażę Wam genialny przepis na śliwki w occie, a w zanadrzu mam jeszcze paprykę, ogórki i sos chili :). Śliwek nie miałam w tegorocznych planach, ale zostało mi ich trochę po zrobieniu knedli. Przepis podpatrzyłam u Ben-ki . Przepisów jest wiele i każdy z nich jest inny. Ja wybrałam ten, bo bardzo przypadł mi do gustu - śliwki są przepyszne, a przygotowanie nie jest żmudne. Moje proporcje były dużo mniejsze, bo śliwek zostało niewiele, ale 2 słoiczki to ogromny skarb! :)


 Składniki (podaję zgodnie ze źródłem):
-1,5 kg śliwek,
- 0,5 l octu,
- 0,5 l wody,
- 1 łyżka goździków,
- 0,5 kg cukru.

Przygotowanie śliwek w occie dzielimy na kilka dni. Robi się je bardzo szybko, więc podział na dni niech Was nie przeraża :)
I dzień: Śliwki myjemy, kroimy na pół, usuwamy pestki. Składniki na zalewę łączymy, zagotowujemy i zostawiamy do ostudzenia. Gdy będzie już chłodna, zalewamy śliwki. Zostawiamy do następnego dnia.
II dzień: Zalewę zlewamy (najlepiej przez sitko) do garnka i podgrzewamy, ale tylko trochę, by była letnia. Od razu zalewamy nią śliwki.
III dzień: Zalewę zlewamy do garnka i podgrzewamy. Tym razem ma być gorąca, ale nie wrząca. Zalewamy śliwki.
IV dzień: Zalewę zlewamy do garnka i podgrzewamy. Syrop musi być wrzący. Śliwki umieszczamy w słoikach i zalewamy syropem. Mocno zakręcamy, gdy ostygną. Nie pasteryzujemy.


Śliwki przed zrobieniem :)

Komentarze

  1. Smaki z dziecinstwa,one sa PRZEPYSZNE,moja Mama tez takie robila!!!!!!! Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też śliwki w occie kojarzą się z dzieciństwem :) Uwielbiam je :)

      Usuń
  2. Ciekawe te sliwki, ani nie jadłam, ani o nich nie słyszałam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Jolu, koniecznie musisz spróbować!:)

      Usuń
  3. Witam! Nominowałam Twojego bloga do Versatile Blogger Award! http://www.maxymonium.com/2012/08/versatile-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie dobre informacje :) Polecam, naprawdę warto!

      Usuń
  5. Nominowałam Twojego bloga do Versatile Blogger Award ;).
    http://odrobinaprzyjemnosci.blogspot.com/2012/08/pare-sow-o-mnie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo!!! Strasznie się cieszę! :*

      Usuń
  6. Śliwki w occie - tyle wspomnień się z nimi wiąże. Moja Babunia robiła przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam takie potrawy/dania/przekąski, z którymi wiążą się wspomnienia. Wówczas są podwójnie pyszne! Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Moje śliwki??? a to ciekawe!?
    ben-ka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis, który znalazłam na portalu mojegotowanie.pl był podpisany jako "dodany przez ben-ka". Takie źródło podałam (link wyżej) :) Jest świetny, dziękuję :). Pozdrawiam!

      Usuń
  8. oj zjadłabym taką śliweczkę:) mniam

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno nie jadłam .Moja Babuszka takie robiła i były pyszne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie zrób, warto powracać do takich smaków :) Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Takich przetworów nigdy nie jadłam i nie robiłam:) Chyba sie skuszę!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Pozdrawiam :)))

      Usuń
    2. Ja jadłam ale nie robiłam. dzisiaj jest ten pierwszy raz. Zobaczymy co mi wyjdzie.ale co by nie było będą pyszne bo moje.

      Usuń
  11. nigdy nie jadłam takich śliwek... owoce w occie? jak to smakuje? Nuta owoców przebija ocet? Jakoś nie jestem sobie w stanie tego wyobrazić. Chyba balabym się sama zrobić, wolałabym spróbować u kogoś ;D. Jak następnym razem zrobisz więcej, podeślesz mi słoiczek pocztą? Zapłacę ;D haha.


    Pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest jeden z tych smaków, które można nazwać niepowtarzalnymi. Ocet zdecydowanie "nie gryzie" się ze smakiem owoców, w tym duecie pasują idealnie. Po prostu musisz spróbować! :) Następnym razem zrobię więcej i z wielką przyjemnością Ci wyślę :) Oczywiście nie ma mowy o żadnej zapłacie :) Pozdrawiam!

      P.S. A próbowałaś kiedyś gruszek w occie?:)

      Usuń
  12. Za ten i za wiele innych przepisów, a przede wszystkim za blog prowadzony z pasją nominowałam Cię do Versatile Blogger: http://kuchniaszerokootwarta.blogspot.com/2012/09/versatile-blogger.html :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz, jak bardzo mi miło! Dziękuję, bardzo serdecznie :***

      Usuń
    2. Cała przyjemność po mojej stronie ;)

      Usuń
  13. Nie lubię śliwek w occie, ale generalnie nie lubię żadnych przetworów w occie. Niemniej jednak też robię takie bo cała rodzina uwielbia:) Tegoroczne jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami tak bywa :] Skoro rodzina uwielbia, to musisz robić wspaniałe :) Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Nie jadłam nigdy takich śliwek, ale wierzę na słowo że sa smaczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. W tym przepisie drobna nieścisłość.O źródłowym jest mowa o occie 6%. Tu nie ma o tym mowy i wprowadza w błąd.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiłąm śliwki wg tego przepisu, Jeszcze NIGDY, nie miałąm takich smacznych i jędrnych śliwek w occie
    Bardzo dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Najlepszy dressing do sałaty