Przejdź do głównej zawartości

Schab na zielono?

Dawno nie było u nas schabu. Ostatnio ciągle jemy drób, na sto różnych sposobów. Brokuł w lodówce zachęcił mnie do przygotowania czegoś innego. Pomysł okazał się bardzo udaną improwizacją. Do takich roladek idealnie pasuje kuskus i ogórek konserwowy. Szybkie przygotowanie, niesamowity smak. Polecam, bardzo!
Składniki:
- 6 plastrów schabu,
- 1 ugotowany brokuł,
- 4 suszone pomidory,
- kawałek mozzarelli (u mnie ok. 50 g),
- 1 łyżka sera topionego,
- 1 cebula,
- 1 łyżka oleju,
- przyprawy Prymat: bazylia, sól, pieprz,czosnek granulowany, płatki chili,
- dodatkowo: kuskus, ogórki konserwowe, małe wykałaczki.

Plastry schabu rozbijamy. Przyprawiamy z obu stron solą, pieprzem, czosnkiem i chili. Odstawiamy na chwilę. Po ok. 10 minutach układamy na każdym plastrze 1-2 różyczki brokuła (małe), plasterek mozzarelli i ok. 1/2 łyżeczki drobniutko pokrojonych pomidorów suszonych. Zwijamy w roladkę, spinamy wykałaczką. Gotowe roladki podsmażamy na 1 łyżce oleju z obu stron (najlepiej na trochę głębszej patelni). Gdy zbieleją, dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę, podsmażamy do zeszklenia. Całość posypujemy 1 łyżeczką bazylii, a następnie podlewamy wodą. Dusimy pod przykryciem na małym ogniu.
Pozostały brokuł blendujemy z odrobiną wody na gładką masę. Pod koniec dodajemy serek topiony, miksujemy. Powstały sos dodajemy do mięsa, mieszamy. Całość dusimy ok. 20 minut. Podajemy z kaszą kuskus i surówką (lub ogórkiem). Smacznego!




Mięsne rolowanie - konkurs!Wpis dodaję do akcji Kuchnia 24/7 jako danie obiadowe. Schab na zielono jest przykładem mięsnego "drugiego dania", które staram się przygotowywać ze szczególną dbałością o zdrowe i pożywne składniki.

Komentarze

  1. ajajaj ale ciekawy pomysł:) smakowicie wygląda i musi być smaczne, bo tam gdzie są pomidorki suszone, mozzarella i brokuł musi być pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Uwielbiam to połączenie :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł na obiadek:) Podoba mi sie takie połaczenie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale skladniki,palce lizac,bardzo lubie takie polaczenia:)Aga

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawa propozycja ;)
    uwielbiam brokuła, wiec pomysł bardzo mi się podoba.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Polecam wypróbowanie, danie jest naprawdę niesamowicie smaczne. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. a ja i tak wolę drób jeśli miałabym wybierać pomięzy nim a schabem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zdecydowanie :) Ale jakoś zatęskniłam za schabem :) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Bardzo ciekawa propozycja i wygląda tak smacznie :-) że już tak wcześnie zachciało mi się obiadu :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe :) W sumie nie tak długo do 12, więc gdybyś zaczęła gotować to akurat byś trafiła w porę obiadową :))

      Usuń
  7. Pyszny i syty obiadek, robiłam trochę podobny schab wg Okrasy(kuchnia lidla) z suszonymi pomidorami, mozzarellą i cukinią, pyszne połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam cukinię, suszone pomidory i mozzarellę - muszę spróbować takiej wersji :) Dziękuję za inspirację :)

      Usuń
  8. mam chęć na brokuła a ta propozycja jest kusząca

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!