Przejdź do głównej zawartości

Obiad, który rozpływa się w ustach...

Właściwie nie mam pojęcia, dlaczego nie pokazałam Wam jeszcze tego mięsa. Robię je od lat, a w zasadzie robimy, bo przepis dostałam od Mamy. Mięso smakuje obłędnie - jest delikatne, a zarazem niezwykle aromatyczne. Rozpływa się w ustach! Jest doskonałe zarówno na codzienny obiad, jak i na wystawne przyjęcia. Przygotowanie jest niezwykle szybkie - najwięcej czasu zajmuje krojenie pieczarek :) Wybaczcie za zdjęcie, nie jest zbyt wyraźne, ale zawsze zapominam zrobić. Tym razem przypomniałam sobie w ostatniej chwili, dlatego tak mało widać. Bardzo gorąco polecam Wam to wspaniałe mięso!

Składniki:
- ok. 500 g schabu,
- majonez (1 łyżka na każdy plaster mięsa),
- 2 cebule,
- ok. 300 g pieczarek,
- ser żółty (do posypania),
- przyprawy: sól, pieprz czarny mielony Prymat.

Schab myjemy, kroimy na plastry, rozbijamy jak na schabowe. Przyprawiamy z obu stron przyprawami. Plastry schabu układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Każdy smarujemy majonezem, układamy pokrojoną w cienkie plastry cebulę (2 plastry na schab). Pieczarki myjemy, kroimy na plasterki i układamy na mięsie. Całość wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy ok. 15-20 minut. Jeśli schab będzie mniej rozbity, należy piec trochę dłużej. Po tym czasie posypujemy po wierzchu startym serem i zapiekamy kolejne 10 minut, do rozpuszczenia sera. Podajemy z ziemniakami i surówką. Smacznego!

Komentarze

  1. mm lubię pieczarki, zawsze duszę je z cebulką na masełku i dodaję śmietanę. Też smakują bajecznie ;) Twoje danie świetnie się prezentuje, muszę je wypróbować.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieczarki są niezastąpionym dodatkiem :) Uwielbiam ją pod każdą postacią! Pozdrawiam :)))

      Usuń
  2. Znam podobne danie więc wyobrazam sobie jak to smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wiele podobnych dań, wszystkie bardzo lubię :)) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Fajne danie, ja znam wersję z filetem z piersi kurczaka Smakuje rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Schab można zastąpić kurczakiem, czasami tak robię. Smakuje równie pysznie :)

      Usuń
  4. Bardzo interesujący przepis! Ciasto z majonezem już piekłam, ale mięsa jeszcze nie. Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, naprawdę warto. To zdecydowanie jedno z moich ulubionych dań obiadowych :) Ja z kolei nie próbowałam ciasta z majonezem, koniecznie muszę zrobić!

      Usuń
  5. My kiedyś zajadaliśmy tak steki, bylo pysznie, teraz muszę pieczarki leśnymi zastępować z powodów zdrowotnych, ale obiad I-sza klasa;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie zastępstwo z pewnością będzie smaczne! Ja też muszę spróbować, tak z ciekawości smakowej :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Fajny przepis:) uwielbiam pieczarki chociaż nigdy nie chce mi się ich kroić:))Ale czasem trzeba:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami warto - późniejsza degustacja wynagradza wszystko :)

      Usuń
  7. Wygląda bardzo kusząco i te pieczarki - musi smakować rewelacyjnie :)
    Jak będziesz maiła okazje to zamiast pieczarek dodaj grzyby Shitake - można je także hodować samemu w domu - rewelacyjne grzybki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc niewiele o nich słyszałam, dlatego po przeczytaniu Twojego komentarza uzupełniłam swoją wiedzę :) Okazuje się, że te grzyby mają bardzo wiele cennych wartości. Dziękuję za inspirację, na pewno skorzystam! Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Ja się na taki obiadek piszę:) Uwielbiam takie połączenia:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepisy od mamusiek i babć to podstawa smaku!pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie się zgadzam! Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Robię bardzo podobnie, ale najpierw na schab nakładam cebulę i pieczarki (i czerwoną paprykę), przykrywam plasterkiem żółtego sera i dopiero na to daję łyżkę majonezu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, dzięki za pomysł, następnym razem z chęcią spróbuję :) Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Ja robię schab po cygańsku - bardzo podobnie, ale zamiast pieczarek są marchewki. Teraz koniecznie muszę spróbować Twojego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z marchewką jadłam - bardzo mi smakowało! Bardzo, bardzo polecam z pieczarkami :)

      Usuń
  12. Z mięsem u mnie czasem ciężko, ale jak z pieczarkami i serem to bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Robię ciut podobnie .Takie na 100% jest pyszne

    OdpowiedzUsuń
  14. Robię takie samo! Jest pyszne! Polecam jeszcze schab pieczony pod marchewką, pietruszką, selerem i porem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam ten schab, jest przepyszny! Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Czy pieczarki trzeba odparować czy można nakładać na schab surowe?

      Usuń
    3. Pieczarki nakładamy surowe. Woda, która z nich wypłynie nawilży mięso podczas pieczenia. Pozdrawiam

      Usuń
    4. Nie czekając na odpowiedz nałożyłam surowe pieczarki mięsko wyszło przepyszne.Cieplutkie pozdrówki!

      Usuń
    5. Ogromnie się cieszę :))) pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji