sobota, 11 sierpnia 2012

Najlepszy dressing do sałaty

Próbowałam już wielu różnych dressingów do sałaty, ale żaden nie zrobił na mnie takiego wrażenia jak ten. Niby zawiera w sobie same proste składniki, ale smakuje naprawdę wyjątkowo. Chociaż ja bardzo doceniam prostotę tego sosu - dzięki temu mogę go zrobić w każdej chwili, bez kupowania specjalnych składników. Doskonale smakuje zarówno z sałatą lodową, pomidorem, ogórkiem i papryką, jak i mieszanką sałat, czy też z kapustą pekińską. Udało mi się go wypracować metodą prób i błędów, ale niemal identyczny zauważyłam ostatnio u Czarnej Oliwki

Składniki:
- 2 łyżki oliwy z oliwek (lub zdrowsza wersja: olej lniany),
- 2 łyżki przegotowanej wody,
- 1 łyżeczka cukru,
- 1/2 łyżeczki soli,
- szczypta suszonej bazylii,
- szczypta suszonego oregano,
- 1 ząbek czosnku,
- 1 łyżeczka ostrej musztardy,
- pieprz do smaku,
- dodatkowo: kolorowe zioła do sałatek.

Wszystkie składniki dokładnie mieszamy (czosnek powinien być przeciśnięty przez praskę lub drobniutko pokrojony). Gotowy dressing wstawiamy do lodówki, by składniki się połączyły. Polewamy nim gotową surówkę, mieszamy, posypujemy kolorowymi ziołami. Smacznego!

Domowy Wyrób

34 komentarze:

  1. Tez taki robie,jest naprawde pyszny-pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mam opinię z pierwszej ręki :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Jako fanka wszystkich własnej roboty dressingów zapisuję

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie sprawdza się ten najprostszy czyli olej cytryna i cukier, ale chętnie spróbuję Twojego:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie do niedawna też był głównie taki :) Od kiedy spróbowałam połączenia wyżej podanych składników, porzuciłam swój dawny sposób :) Polecam :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. wypróbuję :) zawsze robiłam na oko

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie mówie tak! Uwielbiam ten sos:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja już tylko robię dressingi do sałatek, idealne pasują a nawet nie trzeba już warzyw doprawiać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, są fantastyczne! Pozdrawiam :))

      Usuń
  7. Co kryje sie pod haslem kolorowe ziola???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sklepach są dostępne zestawy pod nazwą "kolorowe zioła do sałatek", takich właśnie użyłam, ale oczywiście można ten krok pominąć :)

      Usuń
  8. Smaczny zestaw, na pewno pasuje do wymienionych przez Ciebie warzyw :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Geeeeeenialny ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja tylko w weekendy eksperymentuję w kuchni. W tygodniu niestety nie mam na to czasu i jeśli mam ochotę na sałatkę, to dodaję dressingi Develeya. Są świetne! ps. fajny blog, gratuluję pomysłów! :)

    Kamila

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam - SOS JEST BOSKI ! Nie przepadam za oliwą tak solo bo ma charakterystyczny smak ale ten sos to mistrzostwo, nigdy już nie doleję do sałatki kupnego sosu. Pozdrawiam i wielkie dzięki.
    IIwwoonnaa

    OdpowiedzUsuń
  12. jest pyszny, ja proponuję dodać jeszcze kilka kropel soku z cytryna.. bardzo ciekawy smak :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super juz drugi raz dzisiaj zrobiłam pyszny ☺

    OdpowiedzUsuń
  14. Ile czasu moze stac taki sos w lodowce?

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie zrobiłam i wstawilam do lodówki.. Bedzie czekac do wiecora na gości. Moja córeczka 2 letnia juz paluszka zamoczyła i mowi ze pycha... Super przepis.. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nieeebo w gębie (ja dodałam trochę soku z cytryny, jak koleżanka powyżej). No i bardzo ważna rzecz- można go zrobić z tego, co zwykle i tak każdy ma w domu i zaoszczędzić sobie wyprawy do sklepu. Takie właśnie lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zamiast cukru proponuje miód :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak miód zdecydowanie - i pestki do sałatek bakaland mniammmm

      Usuń
  18. Przepyszny sos :) jestem zachwycona :) musze sobie zapisać :) salatka w połączeniu z tym sosem smakowała wyśmienicie :) dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jest tylko jedno określenie..PYCHA :)Od teraz to mój ulubiony.:)

    OdpowiedzUsuń
  20. robiłam dzisiaj po raz pierwszy.. i na pewno nie ostatni. Pyszne!! Świetny przepis, łatwe wykonanie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pachnie smakowicie i wzmaga apetyt.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

drukuj