Przejdź do głównej zawartości

Makaron spaghetti w doskonałym wydaniu

Danie, które dziś prezentuję jest efektem udziału we wspólnym gotowaniu, zorganizowanym przez Violę. Danie miało być dowolne, ale jego głównym składnikiem musiał być makaron spaghetti. Przyznam, że bardzo się cieszę, że wzięłam udział we wspólnym gotowaniu, gdyż dzięki temu zmobilizowałam się do odkrycia nowego sosu, z jakim można podać ten makaron. Zwykle spaghetti robiłam z sosem pomidorowym lub szpinakowym. Kremowy sos pieczarkowo-koperkowy zdecydowanie podbił nasze serca. Od dziś staje się numerem jeden w mojej kuchni. We wspólnym gotowaniu wzięli udział także: Viola autorka bloga Fun & Taste i pomysłu, Tomasz autor bloga
 Tomek gotuje, Mariola autorka bloga Veggiaola, Wiera autorka bloga Jedz mnie, Emma autorka bloga Mój Ogródek, Daria autorka bloga Polish Foodie, Marta autorka bloga Z zapachem wanilii we włosach, Bee autorka bloga Walnut Kitchen



Składniki:
- 400 g piersi z kurczaka,
- ok. 10 pieczarek,
- garść posiekanego koperku,
- przyprawy: papryka ostra Prymat, czosnek granulowany Prymat, sól ziołowa Prymat, oregano Prymat, domowa jarzynka (wykonana z suszonych warzyw),
- 2 łyżki serka topionego śmietankowego,
- 2 łyżki mąki,
- 1 cebula,
- 2 łyżeczki oliwy z oliwek,
- makaron spaghetti.

Pierś z kurczaka myjemy, kroimy na długie i cienkie paseczki. Posypujemy obficie papryką ostrą, czosnkiem, 1/2 łyżeczki oregano, solą ziołową oraz koperkiem. Dodajemy oliwę z oliwek i pokrojoną w kosteczkę cebulę. Wszystko dokładnie mieszamy, wstawiamy do lodówki na ok. pół godziny. W tym czasie można ugotować makaron. Po upływie pół godziny, mięso podsmażamy na patelni. Gdy zbieleje, podlewamy wodą, by powstał sos. Dodajemy łyżeczkę domowej jarzynki (lub domową kostkę rosołową) oraz umyte i pokrojone na plasterki pieczarki. Dusimy pod przykryciem ok. 10-15 minut. Po tym czasie dodajemy serek topiony, mieszamy do całkowitego rozpuszczenia. Sos ewentualnie doprawiamy do smaku, a następnie zaprawiamy mąką (powinien być gęsty). Podajemy z makaronem spaghetti. Smacznego!

Komentarze

  1. Makaron i pieczarki, doskonale polacznie, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i komentarz :) pozdrawiam!

      Usuń
  2. Uwielbiam kremowe sosy do spaghetti. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś czuję ,że Twój sos podbije i moje podniebienie :) Dziękuję za udział w zabawie, mimo mailowego zamieszania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Poczta od zawsze bywała zawodna, okazuje się, że mailowa także jest w tym gronie :) Ja również dziękuję, zabawa bardzo przypadła mi do gustu! Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Moje też podbija :) Sos pieczarkowo-koperkowy musi być pyszny, coś zdecydowanie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło :) Nigdy wcześniej nie marynowałam kurczaka z koperkiem i bardzo tego żałuję, bo smakuje naprawdę fantastycznie!

      Usuń
  5. Smakowicie wygląda:) Muszę i ja znów wspólnie pogotować:) To świetna zabawa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Uwielbiam wspólne gotowanie! Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Też nigdy jeszcze nie próbowałam sosu pieczarkowo-koperkowego w wydaniu z kurczakiem i spaghetti, a brzmi pysznie, szczególnie, że uwielbiam takie kremowe sosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, całość komponuje się naprawdę doskonale! :)

      Usuń
  7. Hmm...jak nie przepadam za koperkiem tak się chyba zastanowie... :) pozdrawiam gorąco ! i dziękuję za wspólne pichcenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie bardzo się cieszę :) Polecam, danie jest przepyszne. Aż żałuję, że nie zrobiłam więcej... :) Pozdrawiam i również dziękuję :)

      Usuń
  8. Uwielbiam makaron z sosem pieczarkowym, koperku nigdy nie dodawałam, czas tak zrobić:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zrobiłam to po raz pierwszy. Efekt niesamowity!

      Usuń
  9. Sos pieczarkowy,koperek...uwielbiam,zrobie zaraz po powrocie do domu.Pozdrawiam Aga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, zrób, naprawdę warto. Ten sos mnie zachwycił :) pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  10. sos mojego dzieciństwa i moich wakacji. ach, zjadłabym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, a ja kierowałam się intuicją w jego przygotowaniu :) Pozdrawiam!

      Usuń
  11. jedno z moich ulubionych wersji makaronowych:) fajno, że i ty się przekonałaś do takich smaków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To danie chodzi za mną od kiedy je zrobiłam :) Chyba zrobię powtórkę! Pozdrawiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji