Przejdź do głównej zawartości

Kluski śląskie czerwone jak burak!

Kluski śląskie są niewątpliwie jednym z moich najbardziej ulubionych dodatków do drugiego dania. Szczerze mówiąc, kiedy mam je na talerzu, nic więcej nie potrzebuję. Lodówkę mamy pełną buraków, zatem postanowiłam zrobić z nich coś pysznego. W końcu kluski śląskie nie zawsze muszą być takie same! Zanim dodałam buraki do ziemniaków, upiekłam je w piekarniku, co nadało niesamowitego aromatu. Przy okazji mogłam wypróbować fantastyczną oliwę z oliwek w sprayu, którą Teściowie przywieźli nam z wakacji :) Po upieczeniu buraki mogłam zetrzeć na drobnej tarce, by zachować gładką konsystencję klusek, ale zrobiłam inaczej. Częściowo rozgniotłam, a resztę zostawiłam w malutkich kawałkach, by były wyczuwalne podczas jedzenia. Smakowały znakomicie! Inspirowałam się przepisem z Mojej galerii kulinarnej.

 Składniki na ok. 20 klusek:
- garść ugotowanych ziemniaków (ok. 3-4 sztuki),
- mąka ziemniaczana,
- 1 burak,
- kilka kropel oliwy z oliwek z ostrą papryczką (może być zwykła),
- sól,
- 1 jajko.

Buraka obieramy, kroimy na niezbyt grube talarki, spryskujemy oliwą i pieczemy w ok. 190 stopniach przez ok. 10-15 minut. Po upieczeniu buraki miksujemy blenderem na gładką masę lub posługujemy się tarką o małych oczkach. Masa może być gładka lub z kawałkami - tak jak moja. Ziemniaki przeciskamy przez praskę, a następnie układamy w podłużny bochenek. Dzielimy na 4 części i na miejsce jednej wsypujemy mąkę ziemniaczaną. Dodajemy jajko, buraki. Wszystko zagniatamy. W razie potrzeby dodajemy więcej mąki, by ciasto się nie lepiło. Formujemy kuleczki, robimy dziurkę w środku. Wrzucamy na osolony wrzątek. Gotujemy ok. 3-4 minuty od wypłynięcia. Smacznego!

Komentarze

  1. Ja co prawda za kluskami nie przepadam, ale jak zobaczyłam te pieczone w piekarniku buraczki... Nie doczekałyby u mnie na robienie klusek! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieczone buraczki dodają kluskom wspaniałego aromatu. Spróbuj, może takie buraczkowe Ci posmakują :) Dla mnie to prawdziwe niebo w gębie! :)

      Usuń
    2. Spróbuję i to bardzo chętnie :) Na pewno najdzie mi kiedyś ochota na kluchy :)

      Usuń
  2. Narobiłaś smaku tymi ciekawymi kluseczkami - aż muszę je wypróbować :) - Wyglądają tak zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, świetny pomysł. :) To niby tylko sok z buraków, a już danie wygląda zupełnie inaczej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Sok z buraków potrafi fajnie zmienić wygląd potraw - uwielbiam takie naturalne barwniki! Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ale ekstra! Wyglądają niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny kolor ,a z dodatkiem pieczonych buraczków musiały być pyszne

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne te kluseczki!:) nie wpadłam jeszcze na to żeby podać je na kolorowo:) brawo za pomysł

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie jadłam kolorowych klusek. Świetne są!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja też jadłam takie po raz pierwszy :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!