Przejdź do głównej zawartości

Jak zrobić coś z niczego, czyli mój ulubiony dodatek do drugiego dania

Często tak mam, że trudno mi dobrać jakiś fajny dodatek do drugiego dania. Zazwyczaj wynika to z niezdecydowania, albo braku odpowiednich składników w lodówce. Jeśli macie trochę kapusty, jedną marchewkę i jedno jabłko, to świetnie. Możecie zrobić bardzo smaczny dodatek do obiadu, który z pewnością Wam posmakuje. Kapustę, jaką chcę Wam pokazać, robiłam zwykle zaprawianą pomidorami, albo samą, z dodatkiem koperku. Teraz robię ją zawsze w taki sposób, bo smakuje naprawdę fantastycznie! Przepis dostałam od Mamy - wymyśliła go z potrzeby urozmaicenia obiadu. U nas zostaje na stałe!


Składniki:
- 1/3 główki białej kapusty,
- 1 spora marchew,
- 1 średnie jabłko,
- 1 cebula,
- 1 łyżka mąki pszennej,
- 1 łyżka oleju,
- sól, pieprz, cukier, domowa jarzynka,
- koperek.

Kapustę myjemy, kroimy i wrzucamy do garnka z wodą (wody nie więcej niż kapusty). Dodajemy umyte i starte na tarce jabłko i marchew. Gotujemy do miękkości z dodatkiem domowej jarzynki (ok. 5-10 minut). Pod koniec podsmażamy na oleju pokrojoną w kostkę cebulę, dodajemy mąkę, zasmażamy. Zaprawiamy kapustę (jeśli kapusta ma być light, pomijamy zasmażkę). Przyprawiamy do smaku, dodajemy posiekany koperek. Gotowe! Smacznego!!!

Komentarze

  1. mniam! uwielbiam takie dania, dodatki"coś z niczego", bo wychodzi wtedy zawsze coś najpyszniejszego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Takie dania zawsze są najlepsze :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. o tak! znam tą surówkę! moja mama też takie robi zawsze ;) są super ;) mam cały zapas słoików takiej surówki ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł z tymi słoikami! Dzięki!
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Uwielbiam tą surówkę. Własciwie to czasem jem jej tyle, że potem nie mogę wcisnąć niczego innego ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ten sam problem :) Ona jest zawsze najlepsza z całego obiadu :)) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Robię czasem podobne 'resztkowe' dania:). Smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie resztkowe są zawsze najlepsze :) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Świetne !!!!! Kupuję ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie dodawałam do takiej surówki jabłka - na pewno spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, dodatek jabłka to prawdziwy strzał w dziesiątkę!

      Usuń
  7. Bardzo mi się ten przepis podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Pozdrawiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji