Przejdź do głównej zawartości

Genialny sos salsa mexicana

W piątek pan listonosz przyniósł mi fantastyczną przesyłkę - wygraną w konkursie  Kenwood "Podróżnik w kuchni, czyli kulinarną podróż czas zacząć". Książka "Podróżnik w kuchni" jest przepięknie wydana i zawiera przepisy z różnych zakątków świata. Od razu zabrałam się do jej czytania i na pierwszy rzut wybrałam przepis kuchni meksykańskiej. Salsa jest bardzo szybka w przygotowaniu (najwięcej czasu zajmuje obranie pomidorów). Jest doskonała w połączeniu z ryżem, kuskusem, makaronem lub ziemniakami. Można polać nią mięso, albo zastosować jako dodatek do kolacji (np. jako sos do tortilli). Doskonale smakuje z faszerowaną cukinią. Zastosowań ma bardzo wiele - polecam!!!

Składniki na ok. 800 ml salsy:
- 800 g pomidorów,
- 2 cebule,
- 1 papryczka peperoni,
- kolendra - 1 czubata łyżka (u mnie przyprawa, w książce zalecano świeżą),
- sok z jednej cytryny,
- ewentualnie sól i pieprz (pieprz pominęłam - salsa jest pikantna za sprawą papryczki).

Pomidory obieramy ze skórki (najlepszym sposobem jest sparzenie), kroimy w kostkę. Cebulę obieramy, kroimy w kostkę. Papryczkę także kroimy w kostkę. Wyciskamy sok z cytryny. Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze, miksujemy, lecz niezbyt dokładnie - powinny zostać kawałki warzyw. Przyprawiamy do smaku, jeśli jest taka potrzeba. Salsę przelewamy do pojemnika, zamykamy pokrywką i wstawiamy do lodówki. Powinna być mocno schłodzona. Smacznego!

Moja propozycja podania (ryż jest ciepły, salsa zimna - prosto z lodówki)

Komentarze

  1. Jak ostre to niestety nie dla mnie, za to dla mojego M. jak najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam w takim razie zrobić dla Męża :) Mój był zachwycony :)

      Usuń
  2. Ale dla mnie hihi,bo ja uwielbiam ostre mmm :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zupełnie tak, jak ja! :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ciekawy dodatek do roznych dan/przekasek. Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Bardzo dużym plusem jest szybkie przygotowanie, no i sam efekt :) Pozdrawiam :*

      Usuń
  4. O mniam mniam, lubię takie sosiki, na przykład do tacosów, albo grillowanego mięsko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie - zapomniałam o tacosach i grillowanym mięsku :) Racja, smakowałby wyśmienicie!

      Usuń
  5. to musi byc znakomity dodatek!mmmm

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały sos, ma tak dużo zastosowań :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie sosy są najlepsze :) Pozdrawiam!!!

      Usuń
  7. ja do salsy dodaję koniecznie jeszcze ananasa z puszki pokrojonego w kostkę i uwielbiam ten sos ze śledziami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za inspirację! Następną salsę zrobię z ananasem, pomysł bardzo mi się podoba!!!

      Usuń
  8. Najbardziej przekonuje mnie to, że tak łatwo go zrobić. Już myślę, do czego go zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie - szybkość i prostota przekonują :) A zastosowań jest mnóstwo!

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy dressing do sałaty

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!