Przejdź do głównej zawartości

Fantastyczne mini-pizze ślimaki z ciasta francuskiego

Wczoraj przepis dietetyczny, dziś totalne przeciwieństwo… pomyślicie, że zwariowałam. Nie zwariowałam, tylko staram się równoważyć codzienne żywienie. Bynajmniej swoje, bo jeśli chodzi o mojego M. to ciągle jest na diecie i szerokim łukiem omija takie pyszności (Jego dietę równoważę  smakołykami light). Wiadomo, że w każdej diecie trzeba zachować zdrowy rozsądek, dlatego kawałeczek spróbował, a i owszem. Stwierdził, że pyszne i powrócił do swoich nowych nawyków. Jestem z Niego dumna, bo wypracował w sobie naprawdę silną wolę. Ja jestem chyba zbyt wielkim łasuchem i poległabym przy pierwszej próbie... Ślimaczki są niesamowicie smaczne, dużo szybsze w wykonaniu niż pizza i bardzo sycące. Polecam na zwykłe kolacje, ale też i na przyjęcia - zachwycą niejednego gościa! Inspiracją był przepis na roladki drożdżowe z bloga Taniec Smaków (drożdżowe też mam w planach! :) ).


Składniki:
- 1 arkusz ciasta francuskiego,
- ok. 300 g pieczarek,
- 1 cebula,
- kiełbasa (u mnie 1 mała),
- 5 plasterków ulubionej szynki,
- 5 suszonych pomidorów,
- ok. 110 g mozzarelli,
- szczypiorek,
- 1 łyżka oleju,
- pieprz czarny mielony Prymat, bazylia Prymat, oregano Prymat, sól,
- ketchup,
- jajko do posmarowania.

1. Na początku podsmażamy na łyżce oleju umyte i pokrojone na plasterki pieczarki. Po chwili dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę, a na koniec przyprawy. Zostawiamy do ostudzenia. Ciasto francuskie rozwijamy, smarujemy ketchupem.


2. Na cieście posmarowanym ketchupem równomiernie rozkładamy: szynkę i kiełbasę pokrojone w cienkie paseczki oraz suszone pomidory (pokrojone w kostkę).
3. Rozkładamy zimne pieczarki, umyty i posiekany szczypiorek oraz mozzarellę pokrojoną na cienkie plasterki. Całość posypujemy bazylią i oregano. Ciasto delikatnie zwijamy w roladę (dłuższym bokiem w kierunku krótszego).
4. Gotową roladę delikatnie dociskamy, by składniki w środku równomiernie się rozłożyły, a następnie kroimy na plasterki-ślimaczki o grubości ok. 2 cm. Gotowe ślimaki układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia lub matą silikonową. Smarujemy cienko rozbełtanym jajkiem. Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy ok. 20 minut. Podajemy z sosami lub ketchupem. Smacznego!


Ślimaki w trakcie pieczenia lubią się trochę rozwalać :)

Komentarze

  1. Pomyslowe to i zapewne bardzo smaczne sadzac po skladnikach:)Aga

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też ostatnio molestuję ciasto francuskie, efekty niebawem na blogu ;)

    a ślimaczki świetna sprawa ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Czekam, czekam, chętnie zajrzę :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. nie uwierzysz, ale właśnie szukałam przepisu na wytrawne ciasto francuskie. pms minął, więc słodkościom również dziękuję. świetny pomysł, bo wykorzystuje się podstawowe składniki, które są w prawie każdym domu. jutro na obiad francuskie pizze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie cieszę się, że trafiłam. Czekam na relację smakową :)

      Usuń
  4. Ekstra! Muszę kupić pieczarki bo uwielbiam takie połączenia:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :) Ten przepis jest strzałem w dziesiątkę jeśli chodzi o moje smaki :)

      Usuń
  5. Bardzo smakowicie wyglądają te mini pizze:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie pamiętam, kiedy ostatnio jadłam francuskie na wytrawnie. Śliczne ślimaczki:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja też zwykle robię ciasto francuskie na słodko. Wersja wytrawna bardzo przypadła mi do gustu i zamierzam częściej ją popełniać :)

      Usuń
  7. Bardzo mi się podobają takie mini-pizze! Nie trzeba czekać aż ciasto wyrośnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie :) Chociaż ja mam przepis, że nie trzeba czekać aż wyrośnie :) Ten ma taką przewagę, że jest po prostu szybciej, jak to z ciastem francuskim :)

      Usuń
  8. wygląda bardzo fajnie. lubię ciasto francuskie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Też bym chciała mieć taką silną wolę, ale patrząc na te mini pizze wiem, że poległabym bardzo szybko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zdecydowanie nie dałabym rady :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Świetne te pizzerinki, będę musiała zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny przepis .Z moją wolą to bywa różnie ,ale na kawałek takiej pyszności to bym się napewno skusiła

    OdpowiedzUsuń
  12. Zalega mi w lodówce ciasto francuskie i na pewno skuszę się na te smakowite mini pizze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) W takim razie czekam na relację smakową :)

      Usuń
  13. Kuszą te Twoje pizzerki, muszę kiedyś takie wyczarować :)
    Świetny blog, będę tutaj częstym gościem. Dziękuję za odwiedziny ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło :) Zapraszam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!