Przejdź do głównej zawartości

Ekspresowe mini-przystawki brokułowe do drugiego dania

Zdrowe odżywianie to bardzo ważna zasada w naszym domu. Staramy się jeść mnóstwo warzyw i owoców i urozmaicać nimi posiłki. Zainspirowana pomysłem  Pastelle na kalafiorowe muffinki, postanowiłam nieco zmienić formę podania brokułu. W smaku trochę przypomina frittatę, bo jakby nie było, przystawka jest jajeczna. Bardzo pasuje do obiadu - świetnie komponuje się z daniem mięsnym, w dodatku fajnie wygląda i można powiedzieć, że jest na jeden kęs. Podana w kolorowych foremkach do mini-tart prezentuje się bardzo ciekawie!


Składniki na ok. 10 mini-przystawek w foremkach (muffinkowych lub mini-tartowych):
- 7 różyczek brokułu,
- 2 jajka,
- 2 łyżeczki posiekanego koperku,
- czosnek granulowany Prymat, płatki chili, sól,
- dodatkowo: ocet.

Brokuł gotujemy do miękkości w osolonej wodzie z dodatkiem octu. Kiedy przestygnie, blendujemy na gładką masę z dodatkiem żółtek, koperku i przypraw (używamy ich sporo, by przystawka była dość pikantna). W mikserze ubijamy na sztywno pianę z białek ze szczyptą soli. Łączymy zawartość obu naczyń, bardzo delikatnie, za pomocą metalowej łyżki. Gotową masę przekładamy do foremek, a następnie wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika. Zapiekamy ok. 15 minut, do delikatnego zezłocenia wierzchu - jak na zdjęciu (najlepiej z funkcją termoobiegu). Wierzch można posypać startym serem - ja pominęłam ze względów dietetycznych :). Podajemy jako samodzielną przystawkę lub do drugiego dania. Smacznego!


Komentarze

  1. Świetny pomysł, muszę wypróbować, może moje chłopaki zjedzą warzywka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny pomysł ;) mozna robić takie wariacje z różnymi warzywami ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) I to jest w tym przepisie najfajniejsze - różnorodność! :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. o widzisz, a ja nie miałam pomysłu na dzisiejszy zielony dodatek do mięska. biegnę do kuchni. buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać, czy smakowało :) Buziaki :*

      Usuń
    2. mężowi raczej nie będzie, bo zielone, ale dzieciaki wciągną nosem :)

      Usuń
    3. Tak myślałam :) Za to mój M. jak Twoje dzieciaki :)

      Usuń
  4. Brokuł to moje ulubione warzywo, bardzo mi się podobają te przystawki! Przypominają mi nieco pasztet z brokuła, ale takie tarteletki są bardziej przyjazne i mobilne :)

    PS: Piękne foremki masz do nich, cuda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, takie 'na raz" :) Dziękuję, dostałam takie w prezencie i zakochałam się w nich od pierwszego wejrzenia :)

      Usuń
  5. fajny pomysł, również staram się odżywiać zdrowo. Z małymi odstępami w dniach kryzysowych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kryzysy i dla mnie nie są łaskawe ;) Najważniejsze są chęci, a reszta przychodzi sama. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. bardzo pomysłowe:) chętnie spróbowałabym taką mini przystawkę:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam - jest bardzo szybka w przygotowaniu :) Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Super pomysł na zdrową zakąskę :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kapitalne foremki! Uwielbiam takie gadżety. Smakowite danie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja też uwielbiam takie gadżety. Zawsze nie mogę się od nich oderwać, jak jesteśmy z M. na zakupach :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!