Przejdź do głównej zawartości

Cukinia faszerowana kuskusem, pomidorami i mozzarellą - doskonała!

Ostatnio totalnie zakochaliśmy się w kuskusie. Jest naprawdę znakomitym dodatkiem do drugiego dania! Przygotowuje się szybko, smakuje doskonale i pasuje chyba do wszystkiego. Tym razem postanowiłam wykorzystać kuskus jako nadzienie. Razem z cukinią, suszonymi pomidorami i mozzarellą smakuje wyśmienicie! Pomysł podpatrzyłam na blogu Obados na obiados, dodałam trzy grosze od siebie i wyszło niesamowicie pyszne danie!


Składniki na 6 porcji:
- 3 cukinie,
- kuskus - ok. 200 g (w zależności od tego, jak duże są cukinie),
- 3 pomidory,
- 5 suszonych pomidorów,
- szczypiorek (na oko),
- mozzarella - ok. 100 g,
- domowa kostka rosołowa do kuskusa,
- sól, pieprz biały Prymat.

1. Cukinie kroimy wzdłuż na dwie połówki, wykrawamy środki, które przydadzą się do nadzienia. Delikatnie solimy i zostawiamy.






2. Przygotowujemy nadzienie: kuskus zalewamy wrzątkiem rozmieszanym z domową kostką rosołową, czekamy ok. 5 minut. Gdy będzie gotowy, dodajemy do niego pokrojoną w drobną kosteczkę cukinię (pozostałe środki), pokrojone w kosteczkę suszone pomidory. Wszystko dokładnie mieszamy.



 3. Przyprawiamy do smaku. Ja posłużyłam się tylko białym pieprzem, nie soliłam, gdyż domowa kostka rosołowa wystarczyła.






4. Cukinie napełniamy farszem.







5. Na każdej z nich układamy 3-4 plasterki pomidorów (obrane ze skórki).






6. Pomidory posypujemy szczypiorkiem.







7. Na pomidorach układamy mozzarellę (moja była w małych kulkach). Tak przygotowane cukinie wstawiamy do rozgrzanego do 180-190 stopni piekarnika i pieczemy ok. 20-30 minut. Smacznego!!!

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Moje zdecydowanie też :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. chętnie bym zjadła! wszystko, co lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) Zachęcam do zrobienia - u nas już nic nie zostało! :)

      Usuń
  3. Bardzo lubię cukinię a Twoja propozycja jest bardzo apetyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj,to musi byc dobre :)wczoraj kuskus kupilam,ale mialam nosa haha ;) Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie koniecznie spróbuj! Danie jest przepyszne :)

      Usuń
  5. wspaniała! znowu mam ochotę na cukinię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas cukinia była w sobotę, a dziś mogłabym znowu ją jeść :) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Ja ostatnio faszerowałam cukinię kaszą jaglaną, a w planach na najbliższe dni mam właśnie kuskus :) Uwielbiam cukiniowy sezon :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! Można wyczarować mnóstwo fantastycznych potraw z zastosowaniem cukinii! Z kaszą jaglaną jeszcze nie próbowałam, muszę to nadrobić :)

      Usuń
  7. Mam zamiar właśnie pognębić panią cukinię w najbliższych dniach. Na bank będzie tez faszerowana i może skusze się na Twój przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam! Kuskus i cukinia bardzo do siebie pasują :)

      Usuń
  8. Jak nie lubię cukinii, ta była przepyszna! Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie ogromnie się cieszę! Pozdrawiam :))))

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Zimowa sałatka z buraków i papryki + nowa metoda pasteryzacji