Przejdź do głównej zawartości

Opiekana tortilla z kolorową surówką

Od bardzo dawna miałam ochotę na domową tortillę. Nie sądziłam jednak, że jej przygotowanie jest takie proste! Chciałam uniknąć kalorycznych dodatków, dlatego jako nadzienie proponuję kolorową surówkę. Po zawinięciu tortilli, na chwilę włożyliśmy ją do opiekacza z grillową płytką. Dzięki temu mieliśmy wspaniałą kolację ze zdrowym nadzieniem! Przepis na tortillę podpatrzyłam na blogu Do ostatniego okruszka.

 Składniki na 9 placków tortilli:
- 1/2 kg mąki pszennej,
- 1/2 łyżeczki soli,
- 1/2 łyżeczki czosnku granulowanego Prymat,
- 1/2 łyżeczki ziół prowansalskich Prymat,
- 1/2 łyżeczki papryki ostrej granulowanej Prymat,
- ok. 200 ml ciepłej wody,
- 4 łyżki oleju.

Składniki na sałatkę:
- 1/2 główki sałaty lodowej,
- 5 plasterków ulubionej szynki,
- 2 pomidory,
- 1 ogórek,
- 1 mała cebula,
- dodatkowo: ser żółty (można go pominąć),
- składniki na sos: 3 łyżki przegotowanej wody, 2 płaskie łyżki oliwy (np. zdrowego oleju lnianego), sól, pieprz, cukier, ocet winny (ok. 1 łyżeczki), pół łyżeczki suszonej bazylii Prymat, pół łyżeczki suszonego oregano Prymat, odrobina majeranku, odrobina granulowanego czosnku Prymat.

Najszybszym sposobem przygotowania ciasta jest umieszczenie wszystkich składników w misie miksera i wyrabianie za pomocą przystawki do chleba. Ciasto można też wyrabiać ręcznie: mieszamy mąkę, sól, czosnek, zioła i paprykę. Do mieszanki dodajemy powoli ciepłą wodę i 3 łyżki oliwy. Wyrabiamy na gładką masę. Na końcu formujemy kulę, smarujemy łyżką oleju i zostawiamy na ok. 15 minut. Po tym czasie ciasto dzielimy na 8-9 równych części. Każdą z nich wałkujemy na cienki, okrągły placek, a następnie kładziemy na rozgrzaną (bez tłuszczu) patelnię. Smażymy kilkanaście sekund z obu stron. Gdy tortille będą gotowe, przykrywamy je folią, by nie ostygły. W tym czasie przygotowujemy sałatkę: sałatę lodową rwiemy, szynkę kroimy na kosteczkę, ogórki myjemy, obieramy i kroimy na kostkę, podobnie cebulę, pomidora myjemy, kroimy na kostkę, ser żółty najlepiej zetrzeć na tarce. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy, zalewamy sosem. Na tortilli kładziemy 2 łyżki sałatki, zwijamy, a następnie przez ok. 1-2 minuty opiekamy w opiekaczu. Smacznego!














Komentarze

  1. Świetna ta tortilla! Jeszcze sama nie robiłam, ale wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam po raz pierwszy :) Przygotowanie jest naprawdę szybkie. A duma jeszcze większa, w końcu nie ma to jak domowa tortilla :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Uwielbiam domowe fastfoody!!! Świetne, kolorowe, na pewno smaczne:) Muuszę zrobic:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo smaczne :) Polecam, polecam :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Kiedyś sama robiłam tortillę, muszę to powtórzyć:)) Twoja wygląda pysznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smacznie i zdrowo! Chciałabym dziś taki obiad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety wszystko zjedzone... następnym razem prześlę kurierem :)) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Pychota i tyle nadzienia! Wspaniale wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzieki za przepis,uwielbiamy tortille,ale placki zawsze kupowalismy,od teraz bede robic sama.Wyglada pysznie i jestem pewna,ze tak smakuje:) Aga
    P.S.
    Ty na serio z kuchni nie wychodzisz odkad masz nowy sprzet;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami wychodzę, by dodać nowy post ;) Mam go od czwartku i jeszcze nie udało mi się przetestować wszystkich funkcji! A ciągle coś robię :) Zapraszam jutro - będą paluchy chlebowe :) A tortille polecam - są naprawdę przepyszne. Pozdrawiam :)))

      Usuń
  7. odkąd zrobiłam te placki wiem jedno.Więcej nie chcę jeść tych kupionych w sklepach :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam identycznie. Więcej nie kupię tortilli w sklepie :) Dzięki za przepis :) Pozdrawiam!!!

      Usuń
  8. Chodzi za mną taka domowa tortilla:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to uczucie :) Moja została zjedzona szybciej niż ją robiłam (a robi się błyskawicznie :)). Pozdrawiam!

      Usuń
  9. nie robiłam jeszcze tortilii, ale Twój przepis jest tak prosty, że następnym razem zrezygnuję z gotowców ;))

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak bardzo się cieszę, że mój przepis zachęcił Cię do rezygnacji z gotowców :) W takim razie czekam na relację smakową :) Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Placki własnej roboty ? i to nadzienie .Rewelacja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Domowa tortilla jest fantastyczna! Pozdrawiam

      Usuń
  11. Popieram popieram tortilla jest super.Robilam ja już kilka razy i zawsze wychodzi rewelacyjnie.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za przepis, jest naprawdę przepyszna :) Pozdrawiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!