Przejdź do głównej zawartości

Mocno czekoladowe ciasteczka z afrodyzjakami

Ciasteczka zobaczyłam na blogu Mi smakuje. Zakochałam się w nich od pierwszego wejrzenia. Połączenie czekolady z chili jest jednym z moich ulubionych. Do tego cynamon, rodzynki i odrobina alkoholu... Wszystkie składniki idealnie się dopełniają. W oryginalnym przepisie głównym składnikiem jest czekolada gorzka, ja ze względu na nadmiar mlecznej dokonałam drobnych modyfikacji. Efekt... niesamowity! Po spróbowaniu jednego ciasteczka miałam ochotę zjeść wszystkie. Mężuś nie mógł się im oprzeć :) Stwierdził, że to najlepsze ciastka, jakie jadł do tej pory. No tak, w końcu to ciasteczka z afrodyzjakami :))
(Źródłem przepisu jest Majówka z Gazetą 3/3, Agora S.A.)

Składniki:
- 200 g czekolady mlecznej,
- 90-100 g cukru,
- 1 łyżka masła,
- 100 g rodzynek,
- 3 łyżki whisky (w oryginalnym przepisie rum),
- 7-8 łyżek mąki pszennej,
- szczypta soli,
- 1/4 łyżeczki cynamonu,
- 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią,
- 1 łyżka płatków chili
- 2 jajka.

150 g czekolady rozpuszczamy z masłem w kąpieli wodnej. Rodzynki podgrzewamy z whisky (nie gotujemy). Jajka ubijamy z cukrem i cukrem z wanilią, pod koniec bardzo powoli dodajemy ostudzoną czekoladę. Mikser wyłączamy. Do masy dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, sól, cynamon i chili. Dokładnie mieszamy. Po chwili dodajemy ostudzone rodzynki z alkoholem. Na koniec dodajemy resztę czekolady (pokrojoną na drobne kawałki). Masę nakładamy łyżką na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Zachowujemy odstępy, gdyż w trakcie pieczenia ciasteczka trochę się "rozleją". Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika, pieczemy ok. 8-10 minut. Smacznego!


Komentarze

  1. Z chęcią pochrupałaym takie przy kawie. :

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do kawy są idealne :)) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. dodatek chilli jakoś dziwnie mnie pobudza:) Bardzo pozytywnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ot cały sekret chili :))) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Musze chyba tez takie przyrzadzic, skoro dzialaja ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie zrobię i wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czekam na smakową relację :)

      Usuń
  5. Uwielbiam takie ciasteczka :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeurocze ciasteczka! I jeszcze ta kawka do tego... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Kawka pasuje idealnie... :)

      Usuń
  7. Cieszę się, że smakowały :) Ja zabrałam do pracy w zeszłym tygodniu i teraz codziennie koleżanki się dopytują, kiedy znowu je upiekę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się, są przepyszne! Następnym razem spróbuję z gorzką czekoladą i rumem. Pozdrawiam i dziękuję za przepis!!!

      Usuń
  8. O matulu, ależ muszą być smakowite!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno się powstrzymać przed zjedzeniem kolejnego :) Pozdrawiam :))

      Usuń
  9. Faktycznie same ciekawe składniki pycha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z takich składników ciastka nie mogą się nie udać :) Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Smakowicie wyglądają te ciacha:)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam pić czekoladę z chilli, więc ciasteczka muszą być obłędne ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

Popularne posty z tego bloga

Ketchup z cukinii. Absolutny numer 1!

Śliwki w occie - przepyszne!